1. באיחור של שישה שבועות הציג השבוע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את המדיניות הבסיסית שלו לתקציב 2025 והסביר, מאין מציע משרד האוצר לקחת את הכסף כדי לצמצם במעט את הגירעון העצום בתקציב המדינה, וכיצד מתכננים באוצר לסייע לאלה שמצבם הכלכלי הוחמר בימי המלחמה הקשה, הכואבת והמתמשכת. אולם, המצפים למדיניות מתחשבת, מסייעת וצודקת — התבדו.
1 צפייה בגלריה
yk14065853
yk14065853
(צילום: עמית שאבי)
2. בדיבורו המהיר ממהירות הקול הציג השר כיצד ייקח את הכסף בדיוק מהמקומות שדווקא זקוקים לעזרה — מקצבאות הביטוח הלאומי לילדים, לקשישים, לחד-הוריות, וגרוע מכך, לנכים ולבעלי המוגבלויות והאוכלוסיות החלשות ביותר בחברה. סמוטריץ' טען: נפעל שיהיה שוויון בנטל. כולם ייכנסו מתחת לאלונקה. ואולם בדיוק למען השוויון הזה קיימות קיצבאות הביטוח הלאומי, המשולמות לחלשים ולנזקקים ביותר.
3. וכך נגוזה במהרה התקווה שהתוכנית הכלכלית תהיה טובה וצודקת. כי את הכסף החסר צריך לקחת ב-2025 ממסים נוספים שיוטלו על החברות הגדולות במשק, מבעלי השכר הגבוה, מביטול פטורים ממס כמו הפטור ממע"מ באילת, ואולי מהוראת שעה של החזרה זמנית של מס הנסיעות לחו"ל. התבדינו. באוצר החליטו לקחת את הכסף מהמקומות הקלים ביותר, כיוון שלשכבות החלשות אין לוביסטים. מקסימום הנכים יוכלו לחסום כמה כבישים במחאה. את התוכנית הזאת כדאי לגנוז כמה שיותר מהר, וטובה שעה אחת קודם.