דור פרץ ויונתן כהן עזבו את מכבי ת"א לפני שלוש שנים לאיטליה כשהם בשיאם - פרץ לוונציה מהליגה הבכירה וכהן לפיזה מליגת המשנה - אבל אחרי שנה אחת בלבד הם חזרו לקריית-שלום, והפעם כל אחד מהם מצא את עצמו בנתיב שונה.
1 צפייה בגלריה
yk14064503
yk14064503
(צילום: Horvath Tamas/Getty Images)
בזמן שהמניות של כהן היו בצניחה, עד שהוא מצא את עצמו אתמול בקצה השני של העולם, במלבורן סיטי, פרץ הצליח לשקם את עצמו ובעונה שעברה היה אחד השחקנים החשובים ביותר בזכייה באליפות. המגמה נמשכת בקיץ הנוכחי, ופרץ כבר מזכיר את אותו שחקן שעזב את הארץ לפני שלוש שנים לחוויה הלא מוצלחת מעבר לים.

הפך לכוח התקפי

את היכולות האלה ינסה פרץ להביא גם לשני משחקי הנבחרת בפתיחת ליגת האומות, מחר מול בלגיה וביום שלישי נגד איטליה. כמו אצל יוסי בניון ואלון חזן, גם בנבחרת בהנהגתו של רן בן-שמעון פרץ הוא באנקר.
תחת חזן, פרץ קיבל תמיד את המושכות בלי קשר לכושר שלו במכבי ת"א, ובניון הבהיר לא אחת כי הוא העוגן החשוב ביותר בנבחרת - ממש פרץ ועוד עשרה. גם הצוות המקצועי הנוכחי רואה בו אחד המנהיגים החשובים, והכושר הנוכחי שלו רק מחזק את מעמדו, כך שפרץ צפוי לפתוח לצד נטע לביא בקישור האחורי, כשמאחוריהם שלושה בלמים.
רובי קין הצליח להחזיר את פרץ לחיים אחרי 572 דקות בלבד בליגה האיטלקית, והוא הבקיע עשרה שערי ליגה ו-18 בכל המסגרות, יותר מאשר בכל עונה אחרת בקריירה.
המאמן הסרבי החדש, ז'רקו לאזטיץ', העלה אותו מדרגה נוספת ופרץ לא רק עושה עבודת הגנה מצוינת, הוא גם הקשר שמגיע בגל השני וכובש שערים. יש לו כבר שלושה כאלה מול פוניבז' הליטאית ובאצ'קה טופולה הסרבית בדרך לליגה האירופית, שם ממתינים לו ולמכבי ת"א אתגרים רציניים יותר כמו איאקס, פורטו, בראגה וסוסיאדד. במשחק הליגה הראשון מול מכבי פ"ת הוא בישל שני שערים, גם אם לא באמת התכוון לכך.
היתרונות של פרץ הם הכושר הגופני, הפיזיות והאתלטיות שלו, אבל השינוי הממשי בשנתיים האחרונות הוא הצבתו בעמדת מוצא גבוהה יותר שמאפשרת הצטרפות להתקפה ועלייה במפלס השערים. זה מה שינסה לעשות גם בן-שמעון כדי לנצל אותו טוב יותר לטובת המדים הלאומיים. הוא גם יצטרך את המנהיגות שלו. פרץ בן ה-29 הוא אחד הוותיקים בסגל, אחרי אלי דסה, ואחת המשימות שלו תהיה לכוון את השחקנים הצעירים שתופסים עמדות מפתח בנבחרת.
צעירה. הנבחרת של גיא לוזון הובסה 5:1 בהונגריה, שם "אירחה" את גרמניה בבית 4 הקדם-אירופי. לאחר שישה משחקים, ישראל טרם השיגה נקודה. כבש לישראל: ניב יהושע (64) מבישול של עדי יונה. לגרמניה: ניקולו טרסולדי (5, 35), קארים אדיימי (15, 61), אנסגר קנאוף (94). (ספי פסטרנק)