אחרי סופ”ש שלם במעצר בכלא נווה תרצה, בחשד לתקיפת עובד ציבור באמצעות זריקת חול, שוחררה אמש נועה גולדנברג, בת ה-27 למעצר בית למשך 48 שעות בתם דיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בתל-אביב. זאת למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרה ביום נוסף.
2 צפייה בגלריה
yk14067508
yk14067508
(בן גביר בחוף גאולה | צילום: באדיבות אברהם פריינד)
במקביל, מאות מפגינים התאספו מחוץ לבית המשפט בקריאה לשחרר אותה וצעקו “נועה נועה אנחנו איתך”. לצד הקריאות, המפגינים הציבו תמונות של בן גביר על הרצפה והשליכו חופני חול עליהן.
גולדנברג שנעצרה ביום שישי בבוקר, הועברה לחקירה בתחנת לב תל-אביב כשלפי עדויות היא אזוקה בידיה ורגליה. במשך שעות אחרי מעצרה, משפחתה וחבריה לא ידעו או עודכנו היכן היא מוחזקת, ורק בהמשך התברר שהיא הועברה מתחנת לב לכלא נווה תרצה, הוחזרה לתחנה בשל “טפסים לקויים” – ואז הועברה שוב לכלא להמשך מעצר בלילה שבין שישי לשבת.
2 צפייה בגלריה
yk14067509
yk14067509
נועה גולדנברג במעצר בסוף השבוע
אמה של נועה, שרון, פרצה בבכי בדיון בבית המשפט, אחרי שבמשטרה סירבו להיענות לבקשתה ולוותר על הבקשה להאריך את המעצר ביום. באופן חריג מפקד יחידת נחשון של שב”ס, תת-גונדר אסף זגורי נכח גם באולם במהלך הדיון. הטוענת המשטרתית אמרה כי השר לביטחון לאומי בן גביר מסר את עדותו בתיק, והוסיפה כי השוטרים שהיו במקום העבירו דוחות פעולה. גולדנברג, לדבריה, לא משתפת פעולה - ונדרשות עשר פעולות חקירה.
על אף שבמהלך הסופ”ש המשטרה טענה שגולדנברג הוחזקה במעצר בחשד לעבירות של “תקיפת עובד ציבור, הפרת הסדר הציבורי וחשש לשיבוש הליכי חקירה”, החשד לשיבוש הליכי חקירה כלל לא הופיע בבקשת הארכת המעצר שהוגשה לבית המשפט. החשדות שהוגשו נגדה הן הפרת שלום הציבור, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ותקיפת עובד ציבור.
ביום שישי אמה של הצעירה טענה כי המעצר היה “הנחיה מלמעלה”, והוסיפה: “הבת שלי חולה במחלה כרונית, יש סכנה שמחוסר שינה וחוסר בהשגחה רפואית יקרה לה משהו רע. זה ברור שעצם ההחלטה למעצר התקבלה לפני שחקרו אותה וזה לא נורמלי שאין עם מי לדבר”. במשטרה ציינו כי “בקשת החשודה לדיון לאלתר נדחתה על ידי בית המשפט והיא נותרה במעצר על פי החלטת שופט”.
במהלך הסופ”ש בני משפחתה של גולדנברג ומפגינים נוספים התאספו מחוץ לכלא נווה תרצה בדרישה לשחרר אותה. ח”כ נעמה לזימי (העבודה), שהגיעה לסייע למפגינים, ביקרה את המשטרה ובחצות ליל שישי אמרה: “אנחנו לא יודעים איפה נמצאת נועה, זו התנהלות מאפיוזית של המשטרה שמעלימה עצורה עם מחלה כרונית בלי שום סיבה. המשטרה פוליטית כרגע, ופועלת כדי לרצות שר עבריין ומסוכן - הם מעלימים עצורים”.
בתגובה להאשמות, המשטרה מסרה כי “אנו עדים למסע הכפשות בוטה נגד המשטרה, הכולל פרסומים החוטאים לאמת ולעובדות, מצד גורמים אינטרסנטיים המנסים לייצר תמונה מעוותת של המציאות ולפגוע בעבודת המשטרה. אמש בראיון בחדשות קשת נשאל סנ”צ עדי ברקוביץ’, ממרחב ירקון, למה לא נעצרו חשודים בפרשות אחרות כמו פיצוץ מטען ביפו, והשיב: “חשוב מאוד שמשטרת ישראל תיתן דעתה לכל עבירה. המשטרה מפעילה את כל כליה ואת כל אנשיה על מנת להגיע לחקר האמת”. המשטרה, נזכיר, גם לא עצרה עדיין אף חשוד במעורבות בפריצות לבסיסים שדה תימן ובית ליד.