פרקליטות המדינה הודיעה אתמול לבכירים ונושאי משרה בחברה הציבורית "יונט קרדיט", שעסקה במתן אשראי חוץ-בנקאי, ביניהם שר האוצר לשעבר משה כחלון, כי היא שוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע במספר פרשיות.
כתב אישום בכפוף לשימוע יוגש נגד צחי אזר, שלמה אייזיק ושי פנסו, שלושת בעלי השליטה ב"יונט קרדיט" שהיו גם בעלי השליטה בחברת "יונט" הפרטית. בנוסף זומנו לשימוע חמישה חשודים נוספים, ובהם השר לשעבר כחלון, שכיהן כיו"ר דירקטוריון החברה בין יוני 2021 ליוני 2022, קצין הציות של החברה הציבורית, יואב צבר, יועץ החברה דודו בן-נעים, והחברות עצמן. הם חשודים בעבירות מרמה כלפי החברה הציבורית ועבירות דיווח. חלקו של כחלון מתמקד בחשדות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד ואי-דיווח.
1 צפייה בגלריה
yk14082825
yk14082825
(משה כחלון | צילום: שאול גולן)
הפרשה הראשונה מתמקדת בעסקה משנת 2020, שבמסגרתה הוקצו שני מיליון מניות החברה הציבורית בשווי 50 מיליון שקל לטובת החברה הפרטית של בעלי השליטה ולשני יועצים נוספים. על פי החשד, מטרת העסקה הייתה תשלום חובות האג"ח של בעלי השליטה בחברה הפרטית, ומתווה העסקה שאושר במוסדות החברה היה שונה באופן מהותי מהעסקה שבוצעה בפועל. כך שבעלי השליטה והיועצים קיבלו לידם במרמה מניות בשווי של כ-50 מיליון שקל.
הפרשה הנוספת, שבה מעורב לכאורה כחלון, עוסקת בחשדות הקשורים למעילה בסך 5 מיליון שקל ואי-סדרים כספיים נוספים בסניף נצרת. על פי החשד, יואב צבר גילה אותם כבר בסוף 2020 אבל דיווח על ממצאיו לכחלון רק בתחילת 2022, וכחלון הורה לו שלא לגלות את ממצאיו לדירקטוריון מחשש לפגיעה בדירוג האשראי של החברה. רק באמצע 2022 החליט צבר לדווח לדירקטוריון, אשר פעל מיד למינוי בודק חיצוני ופרסום הממצאים לציבור.
תגובת עו"ד נתי שמחוני, המייצג את כחלון: "אנחנו בטוחים שהאמת תצא לאור. העובדה שלא דבק כל רבב בהתנהלותו של מר כחלון תתברר במהלך השימוע ותביא לסגירתו של התיק".