אלמלא ההתפתחויות הביטחוניות ומבצע פיצוצי מכשירי הקשר של פעילי חיזבאללה בלבנון, ייתכן מאוד שמי שהיה נכנס הבוקר ללשכת שר הביטחון היה גדעון סער ולא יואב גלנט.
2 צפייה בגלריה
yk14082559
yk14082559
(גלנט | צילום: טל שחר)
המו"מ בין סער לנתניהו כבר הושלם, רעיית רה"מ שרה נתניהו תמכה במהלך הדחת גלנט ומינוי סער, לפי גורם בלשכת נתניהו. רה"מ כבר השלים עם ההחלטה להדיח את גלנט – אבל האירועים הביטחוניים, הדיונים החשאיים והדרמטיים, ובעיקר מבצע פיצוצי מכשירי הקשר – הכניסו למקפיא את הדיל הפוליטי המשמעותי שרקמו נתניהו וסער בימים האחרונים. שרה נתניהו תמכה במהלך, לפי גורם בלשכת נתניהו.
גורמים המעורים במו"מ טענו כי המהלך לא ירד מסדר היום, ולמרות התקופה הביטחונית הרגישה – נתניהו עדיין מעוניין להדיח את שר הביטחון גלנט. גורמים בליכוד טענו כי שר הביטחון גלנט עצמו לא עסק ולא שוחח בעניין הדחתו הצפויה. על רקע התהיות באשר לעתידו הפוליטי של גלנט, אמר גורם בליכוד עוד לפני האירוע הדרמטי בלבנון: "שר הביטחון לא מתעסק בגורלו הפוליטי. הוא נמצא אך ורק באירוע הביטחוני”.
2 צפייה בגלריה
yk14082571
yk14082571
סער | צילום: אלכס קולומויסקי
באשר לעיתוי האירועים והדחת גלנט, בסביבת נתניהו אומרים כי לא הם אלו שהדליפו את ההכנות לפיטורי שר הביטחון מלכתחילה, אלא גורמים אחרים. לכן, הם אומרים, "אנחנו עכשיו לא עוסקים בזה". היו גורמים, לדבריהם, "שרצו כנראה לטרפד את פיטורי גלנט שעומדים כבר זמן על הפרק - והיה להם נוח להוציא את זה בעיתוי הזה, תוך דיווחים שגלנט דוחף לפעולה רחבה בלבנון". זאת, לדבריהם, כדי להזין את הטיעון שנתניהו רוצה לפטר את גלנט כי הוא בולם פעולה בלבנון.