הפיצוצים בשליטה מרחוק של מכשירי הזימונית (ביפר) המחישו לחיזבאללה עד כמה הארגון חדיר – לא רק מודיעינית, אלא גם קיברנטית ואלקטרונית. החיבור ביניהם הוא נשק בפני עצמו שחיזבאללה ופטרוניו האיראנים צריכים לחשוש מפניו.
אפשר להניח, על פי מומחים לאלקטרוניקה, שהביפרים נועדו לתאם בין הפעילים ובין השאר לתאם ולתזמן את שיגורי הרקטות והכטב"מים לישראל ולהזהיר את הפעילים מפני תקיפות חיל האוויר. חיזבאללה יגיב. ייקח לו זמן להכין את התגובה, אבל שהוא לא יחרוג משמעותית מעבר למה שהתנסינו בו עד כה. הסיבה: האיראנים וגם חיזבאללה לא רוצים מלחמה אזורית.
הפעולה המיוחסת לישראל מגדילה ללא ספק את ההרתעה אצל חיזבאללה ופטרוניו האיראנים, ומהווה השפלה ומכה מוראלית, אך זה אינו מהלך משנה מציאות – זה לא מה שיחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה. כדי שזה יקרה, צריכה להיות סדרה של מכות כאלו, או מערכה כוללת.
אם אמנם ישראל עומדת מאחורי הפיצוצים האלו, כולל בסוריה, אפשר לראות בזה גמול לניסיונות הפיגוע של חיזבאללה בשטח ישראל, כפי שעשה לפחות שלוש פעמים לאחרונה, באמצעות תשתיות פלסטיניות מקומיות.
הפיגוע שיזם חיזבאללה נגד אישיות ביטחונית בכירה לשעבר הוא השלישי בסדרת פיגועים בישראל שמנגנון ארגון הטרור האיסלאמיסטי-שיעי תיכנן בשנה האחרונה. זה התחיל בפיגוע באמצעות מטען חבלה מדגם "כלימגור" באזור מגידו בשנת 2023, שבו נפצע באורח קשה שרף א-דין חמאייסי, תושב סאלם, ואיבד את ראייתו. המחבל שחדר מלבנון הגיע לצומת מגידו – מרחק של כ-70 קילומטרים לעומק ישראל – והפעיל את המטען. הוא כמעט ברח בחזרה ללבנון, אך חוסל על ידי כוחות הביטחון ליד הגבול.
את הפיגוע השני, בספטמבר 2023, ניסה חיזבאללה לבצע באמצעות תשתית מקומית של ערבים ישראלים שהצליח לגייס בישראל. הם הטמינו מטען צד בפארק הירקון בתל-אביב. המטען אמנם הופעל, אך לא פגע באיש.
אותה תשתית ניסתה לבצע גם את הפיגוע שסוכל אתמול, נגד הבכיר הביטחוני לשעבר – פעם נוספת באמצעות מטען חבלה תקני מדגם "כלימגור". כלומר, שלושה ניסיונות רצופים של חיזבאללה לפגע בתוך שטח ישראל, כשהתכנון וגם השליטה באמצעי הפיגוע מתבצעים מלבנון.
בישראל מעריכים שמאחורי הפיגועים עומדת יחידה 133 שהקים חיזבאללה, האחראית על גיוס פלסטינים והוצאת פיגועים בישראל ובשטחים.
אפשר להניח שהפיגועים האלה התבצעו במסגרת ניסיונות הנקמה שמבצע חיזבאללה נגד ישראל, בעיקר בשליחות האיראנים שיש להם, לטענתם, "חשבון ארוך עם חיסולי בכירים בשטח מדינתם על ידי המוסד". התחכום שמפגין חיזבאללה, כנראה בשירות צורכי הנקם האיראני שעדיין מחפש לפגוע באישיות בכירה, מעורר דאגה בישראל.
במערכת הביטחון מעריכים שחיזבאללה החל לבצע ניסיונות פיגוע ישירים בתוך שטח ישראל בשל אובדן ההרתעה והתחושה שלא תהיה תגובת נגד. ניסיונות הפיגועים מעידים על תחושה בארגון הטרור שהוא יכול לפגע בתוך ישראל – אם בשליחות נקם איראנית או כדי לערער את המורל הציבורי – בלי שתהיה תגובה משמעותית.
ואכן, תגובה ישראלית על הפיגוע במגידו לא התבצעה, מתוך רצון שלא לגרום להסלמה רבתי בגבול לבנון. חוסר המעשה אחרי הפיגוע היה כנראה תמריץ לניסיונות הבאים, לכן בישראל שוקלים עכשיו היטב אם ואיך להגיב, במיוחד במצב שבו אנחנו נמצאים בעימות פעיל – מלחמת התשה באש מול חיזבאללה – וממילא נשקלת אפשרות לעימות מלחמתי גדול.
במערכת הביטחון מעריכים שחיזבאללה החל לבצע ניסיונות פיגוע ישירים בתוך שטח ישראל בשל אובדן ההרתעה והתחושה שלא תהיה תגובת נגד