סמ"ר אגם נעים ז"ל, פרמדיקית בגדוד 52, היא החיילת הראשונה שנפלה מאז החל התמרון הקרקעי בעזה, וכן היא אחת מעשרות פרמדקיות שכבר קרוב לשנה נמצאות בתוך הרצועה, ומסכנות את חייהן כדי להציל חיי אחרים.
נשות הרפואה ובהן הרופאות, הפרמדקיות והחובשות, הן חלק מהותי בלחימה הקשה ובלתי נפרד מהצלחת הכוח הלוחם בשטח. הן מפנות פצועים מסמטאות אפפות עשן, מעניקות טיפול ראשוני, לעיתים קרובות תחת אש, ונמצאות עם הלוחמים באירועים הרגישים, ההירואים ולעיתים גם הטרגיים ביותר.
סמ"ר נעים ז"ל, סיימה בהצטיינות את קורס הפרמדיקים והפרמדיקיות שארך כעשרה חודשים, קורס הכולל הכשרה קדם צבאית, טירונות, השתלמויות בבתי חולים וכן השלמה בבסיס ההדרכה של חיל הרפואה (בה"ד 10). פרמדיקים ופרמדקיות הם הגורם המיומן ביותר לביצוע הליכים רפואיים מצילי חיים לפני פינוי לבית החולים, והם הגורם המוסמך לקביעת החלטות טיפוליות קריטיות בעת קבלת פצוע או חולה.
אגם שכאמור סיימה את המסלול בהצטיינות, בגלל הרעות שהפגינה, הציונים גבוהים במבחנים וכן הצלחה במבחני הכושר שנעשו לחניכים והחניכות, סופחה לחיל השריון. ימים ספורים לאחר מכן היא כבר נכנסה לעומק הרצועה יחד עם לוחמי חיל ההנדסה. אגם שירתה חצי שנה בתוך עזה והיתה עתידה לצאת לחופשה בימים הקרובים ובסיומה להתחיל פרק חדש בשירות הצבאי בתור מדריכה בקורס פרמדקים בבה"ד 10.
במסגרת שירותה במלחמה היא השתתפה באירועים רבים של הגדוד, טיפלה במהלכם בפצועים במצבים שונים לרבות פצועים קשה ובכך הצילה חיים.
גם החיילת הראשונה שנפצעה באורח קשה מאז החל שלב התמרון בעזה היא פרמדיקית, סמל גאיה צוברי, מגדוד 53 בחטיבה 188. היא נפגעה מירי תוך שהיא מעניקה טיפול רפואי בסג'עייה ללוחמים שהטנק שלהם נפגע מטיל נ"ט ועלה באש. "הייתי נכנסת שוב לעזה גם אם הייתי יודעת שזה יקרה", אמרה בעבר צוברי ממיטת בית החולים לאתר צה"ל. "מכשירים אותנו בדיוק לרגע הזה - טיפול בפצועים תחת אש. אם יש פצוע, את יורדת מהכלי והולכת לעזור לו. למרות שזה מפחיד והלב פועם, המוח על אוטומט ואת רצה בלי לחשוב פעמיים". על פועלה הדליקה צוברי משואה ביום העצמאות האחרון אותה הקדישה "לכבוד כוחות הרפואה שבשטח, ובתוכם החובשות, הפרמדיקיות והרופאות הלוחמות, גיבורות ישראל, שמצילות חיים תחת אש". זאת לא הפעם הראשונה שפרמדקיות קרביות נכנסות לשטח אויב. גם במבצע צוק איתן לפני כעשור, היו הפרמדיקיות הנשים היחידות שנכנסו לתוך רצועת עזה יחד עם הלוחמים והעניקו טיפולים רפואיים מצילי חיים.
מתחילת התמרון לקחו חלק כאמור נשות הרפואה וכן, לוחמות בחיל הגנת הגבולות, ביחידת עוקץ, בחטיבת חילוץ והצלה של פיקוד העורף, מתעדות מבצעיות, לוחמות זרוע הים בהן חובלות ומשרתות בחיל האויר לרבות טייסות ונווטות קרב ומפעילות כטמ"ם. למעשה מלחמת חרבות הברזל היא נקודת מפנה בכל הקשור לנשים בצה"ל וללוחמות בפרט, שכן ממלחמת יום העצמאות לא לקחו נשים חלק כל כך משמעותי בלחימה בשטח אויב.