במסגרת פעילות מבצעית של צוות הקרב החטיבתי 401, יצאו הלוחמים לסריקות ואיתור אמל"ח במבנה באזור שכונת תל סולטאן ברפיח. בשלב מסוים, ומסיבה שעדיין נחקרת, אירע פיצוץ קטלני במבנה. לאחר הפיצוץ הוזנק מסוק שפינה את הפצועים לבית החולים סורוקה. בצה"ל מתחקרים את האירוע ומנסים להבין לעומק ממה נגרם הפיצוץ.
בפיצוץ נהרג סרן דניאל מימון טואף ז"ל. דניאל סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד של חטיבת גבעתי. הוא החליף בתפקיד את סגן ירון אליעזר צ'יטיז (23), שנפל בדצמבר בהיתקלות בדרג' תופאח בצפון רצועת עזה. “זה שורף ועצוב לדעת שהם נפלו באותו התפקיד במלחמה", סיפר דניאל צ'יטיז, אחיו של ירון ז"ל.
3 צפייה בגלריה
yk14084033
yk14084033
(משפחת טואף בלוויה אמש | צילום: עמית שאבי)
״כשקמנו בבוקר וראינו את הפרסום על מותו, חזרנו אחורה 38 שבועות בדיוק – ליום רביעי בשש בבוקר, שבו ירון נהרג. התמונות של ירון ודניאל יחד לאורך המסלול עולות בזיכרון מיד. עכשיו הקשר של המשפחה שלנו ושל המשפחה של דניאל נחתם בכאב רב. נהיה שם עבור המשפחה השכולה, עכשיו אנחנו משפחה גדולה וכואבת".
בני משפחתו של סרן דניאל בחרו לקיים את הלוויה בהר הרצל, על אף שאינם תושבי ירושלים או האזור. "בחרנו שתשכב בירושלים עיר הקודש ולא ליד הבית משום שמותך איננו אירוע פרטי", אמר אביו שלמה. עוד סיפר האב: "ראינו סרטונים שהקשר שלו צילם, אתה רואה שבכל המקומות שצריך להיכנס אליהם דניאל תמיד היה ראשון, כמו שקצין בצה"ל צריך להיות. הוא היה אומר 'אנחנו מנצחים אותם'. הוא אמר שהם עושים את כל מה שצריך כדי לנצח ולהביא את החטופים הביתה. זו הייתה המשימה שלהם ועליה הם נלחמו. בלי ציניות ובלי מחלוקות, ילדים טהורים שעשו רק למען עם ישראל".
3 צפייה בגלריה
yk14084034
yk14084034
סרן דניאל מימון טואף ז"ל
אמו של דניאל הספידה את בנה: "דניאלוש הגיבור, ככה אתה שמור לי בטלפון שלי. לא קמת בבוקר להיות בינוני, זה היה הסטטוס שלך. היית תינוק מושלם והבאת לנו רק אור. יש לנו קשר מיוחד של הבנה, אהבה והערצה. מילד אנרגטי הצליח בכל דבר, יפה בלורית ותואר, לוחם ללא חת ומפקד חדור מטרה. ממש פרזנטור של גבעתי. תמיד עם החיוך הכי מושלם".
האחות, סרן נועה טואף הספידה את אחיה ואמרה כי היא קודם רוצה להתנצל על כך שלא אמרה לו מספיק כמה היא אוהבת אותו "דניאל אחי האהוב אני אפתח בהתנצלות. סליחה שלא אמרתי לך מספיק כמה אני גאה בך ואוהבת אותך. אתה לוחם עז נפש שהיה מוכן להקריב הכל למען עם ישראל. אתה מצווה אותנו גם להמשיך לחייך. זה יהיה קשה. לעולם לא נפסיק להיאבק עד שהמטרות שלנו יושגו".
3 צפייה בגלריה
yk14084452
yk14084452
ירון (מימין) ודניאל ז"ל
סרן דניאל הוא נינו של אחיו של הרב הראשי המיתולוגי של הקהילה היהודית של רומא, הרב אליהו טואף. במשך עשרות שנים שימש כרבה הראשי של יהודי רומא והפך לדמות ציבורית וחברתית מוכרת ומשפיעה מאוד באיטליה.