אין ולו דבר אחד שקושר בין השכונה הישנונית הזו בבודפשט או בין בניין המשרדים הפשוט בן שתי הקומות שמאחורי גדר הסורגים השחורה, לבין פעולת ארגון ביון שהוציא שלשום לפועל מבצע של פיצוץ מכשירי ביפר על גופם של אלפי מחבלי חיזבאללה בלבנון.
הורים מסתובבים פה בנחת עם עגלות ילדיהם, עוצרים לקפה וממשיכים לגן המשחקים הקטן עם הנדנדות והמגלשה. זוג זקנים מאט את צעדיו לקראת מעבר החצייה. שיא הבנאליות. שקט פרברי, בפאתי עיר בירה סואנת. אלא שלפי כל החשדות מפה, מהבניין הזה ממש, ברחוב Szőnyi út 33A, פעלה לפי החשד חברה הונגרית בשם BAC Consulting KFT, שהיא זו שייצרה את הביפרים שבהם הוטמנו מטעני הנפץ הקטנים, לפני שיצאו ללבנון. שמה של BAC עלה לאחר שנשיא חברת "גולד אפולו" הווייטנאמית, כינס מסיבת עיתונאים שבה ניסה להסביר את מעורבות החברה שלו בפרשת הפיצוצים. "המוצר הזה לא שלנו", אמר לכתבים המייסד והנשיא, הסו צ'ינג-קואנג, במשרדי החברה בעיר טאיפיי החדשה. לפי הודעת החברה, המכשיר מסוג AR-924 מיוצר ונמכר על ידי חברת BAC. "אנחנו רק מספקים את שם המותג לאישור, אין לנו מעורבות בעיצוב או בייצור של המוצר", נמסר.
1 צפייה בגלריה
yk14083695
yk14083695
(אין נפש חיה. בניין המשרדים בבודפשט, אתמול | צילום: Marton Monus, רויטרס)
ב"גולד אפולו" הוסיפו כי ההסכם עם חברת BAC נמשך כבר שלוש שנים. צ'ינג-קואנג סירב למסור פרטים נוספים, ולא הציג את פרטי ההסכם מול BAC. בסיום דבריו הוא ציין שהיו בעבר בעיות עם התשלומים מצד החברה. "התשלומים היו מוזרים מאוד", אמר - וציין כי הגיעו דרך המזרח התיכון.
על הבניין בעיר הבירה ההונגרית הופיע אתמול, על נייר שהודבק לחלון, שמה של BAC לצד שמן של חברות נוספות. שכנים ציינו שאיש לא נראה נכנס ויוצא מהמשרדים שבבניין מזה שבועות ארוכים.
על פי אתר החברה, שעמוס בתמונות גנריות, המנכ"לית והמייסדת היא כריסטיאנה ברסוני-ארצ'ידיאקונו, שמוצגת בו כמתמחה בייעוץ בתחומים רבים, בהם סביבה, פיתוח ויחסים בינלאומיים. באתר לא ניתנים פרטים רבים על פרויקטים או לקוחות ספציפיים של החברה, אך ישנם טקסטים כלליים רבים וניסיון להציג פעילות ענפה במספר תחומים. אחד הלקוחות מוצג בתור "האיחוד האירופי", אך המלל שמצורף לעמוד הפרויקט הוא דל מאוד וכולל טקסט כללי ללא פירוט. גם התמונה המצורפת לא נראית שייכת לפרויקט יוקרתי עם האיחוד, אלא לקוחה ממאגר תמונות כללי.
אתמול כאמור נדמה שהחברה ירדה למחתרת. ניסיונות להתקשר למשרדיה נכשלו, ובפעם היחידה שבה נוצר קשר טלפוני, דרך מספר נוסף, ענו בצד השני שהם לא מעוניינים לדבר וניתקו. כעבור זמן קצר הורד מהרשת האתר הרשמי של החברה.
ברסוני-ארצ'ידיאקונו, שמופיעה באתר כמנכ"לית, הכחישה כל מעורבות בפרשה. בשיחה עם רשת "סקיי ניוז" באיטליה אמרה שהיא אינה מייצרת ביפרים. "אני רק מתווכת, אני חושבת שטעיתם", אמרה וניתקה.
לפי החשד החברה שימשה כחברת קש לפעולות אחרות, וההכחשה ההונגרית מגיעה גם בשל העובדה שהאיחוד האירופי אוסר על ייצור והפצה של מוצרים לארגוני טרור.