1. פעם ראו את הרשל'ה מאוסטרופולי מתפלש בשלג כשהוא לבוש בבגדים קלים. שאלו אותו לפשר הדבר. ענה הרשל'ה: "אני מתכונן לבנות את הבית שלי פה, וממש כאן אציב את תנור החימום". מזה זמן ניחתות המכות על כלכלת ישראל בזו אחר זו, וככל שהן מתגברות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מבטיח לכולם ומצהיר שהמצב הכלכלי של ישראל הוא ממש טוב ואו-טו-טו הוא יהיה עוד הרבה יותר טוב.
1 צפייה בגלריה
yk14084759
yk14084759
(צילום: עמית שאבי)
2. בימים האחרונים הבשורות היו קשות במיוחד: האינפלציה באוגוסט זינקה ב-0.9% וקצב האינפלציה בשלושת החודשים האחרונים כבר מגיע ל-5.7% בשיעור שנתי. נתוני הלמ"ס על הצמיחה השלילית הכפילו את ההערכות השליליות הראשוניות. הגירעון בתקציב זינק ל-8.4%, הפחתת הריבית מתרחקת בצעדי ענק, ולעומת זאת הורדת דירוג האשראי מתקרבת והולכת. במצב הזה כל שר אוצר אחר היה מתייצב באומץ מול האזרחים, מסביר שהמצב קשה ומבטיח מהלכים מיידיים שירגיעו את המשק.
3. במקום זה הבטיח השר שהגירעון יירד כבר ברבעון הבא, שההתייקרויות ייעצרו, הכריז שההשקעות בישראל הן הטובות ביותר, ומסרב לקצץ בכספים הקואליציוניים אפילו שקל. ואיך מגיבים האזרחים? בורחים מהבורסה הישראלית, מצטיידים בדולרים ומגלים עניין בנכסים בקפריסין, ביוון ובארה"ב. להצהרות שר האוצר הם כבר מזמן לא מאמינים, אבל השבוע אמון הציבור בכלכלת ישראל פחת עוד יותר, כאשר ברקע איום במלחמה כוללת עם לבנון ופיטורי שר הביטחון. התגשמות הבשורות הטובות של שר האוצר יצטרכו כנראה לחכות עוד זמן רב.