1. אם אתה משווה את חגי תשרי השנה לעומת השנה שעברה — האם יש שינוי כלשהו בדפוסי קניית היין?
"כן, בעקבות המלחמה אנחנו רואים שיש לציבור העדפה וחיפוש מוגבר של יינות ישראלים לעומת יינות מהעולם. עוד נתון מעניין: יש התעניינות מיוחדת ביקבים צפוניים".
2. מה ההיקף של מכירות היין מסך כל השוק?
"רכישות היין מהוות כ-20% מסך הרכישות של פאנקו. 54%, יוצר מחצי, קונים יין אדום, 29% יין לבן, 17% נוספים מתפצלים רוזה, מבעבעים שונים ויין קינוח".
3. האם ישנה התייקרות יחסית לשנה שעברה במחירי היינות?
"מאיסוף הדאטה על כלל השוק ובדיקה של מה שקורה אצלנו באתר ניתן לומר שרוב היינות לא התייקרו ונמכרים השנה באותו המחיר כמו בשנה שעברה. יחד עם זאת ניתן לראות שיש פחות מבצעי עומק על התוצרת של יקבים ישראלים".
4. איך משפיעה המלחמה על היקבים בצפון?
"היקבים הצפוניים שעובדים איתנו ביניהם הרי גליל, רמת הגולן, רקנאטי, הר אודם ועוד מדווחים על פגיעה פיזית בכרמים, אך במקביל אנחנו רואים עלייה במכירות מארזי חג של יינות מהצפון. עבורנו בפאנקו זאת חובה מוסרית, ואכן הצלחנו להגדיל את מכירות היין מהגליל ומהגולן ב-40%".
5. איך תשפיע המלחמה על היקבים בשנים הקרובות?
"זאת שאלה גדולה. יקב הרי גליל, למשל, שוכן כ-700 מטר מלבנון, היקב חווה שריפות של כ-300 דונם. ביקב רקנאטי דיווחו לנו על בציר מאתגר במיוחד. בנוסף, מרכז המבקרים המפואר שהם הקימו סמוך לגבול עומד שומם, והחזון להפוך את המקום למרכז תרבות יין לוטה בערפל".