היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, מסרה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא תייצג את עמדתו בעתירות בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין מחדל 7 באוקטובר. היועמ"שית הוסיפה כי נתניהו יוכל לשכור ייצוג פרטי.
"ועדת חקירה ממלכתית היא, באופן מובהק, הכלי החוקי הייחודי ההולם את חקר אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל", נמסר מטעמה של בהרב-מיארה. כידוע, גופים אזרחיים שונים, ביניהם משפחות של נרצחים בטבח שביצע חמאס, דורשים את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית.
1 צפייה בגלריה
yk14085805
yk14085805
(בהרב־מיארה | צילום: מישל אמזלג)
במקביל, בהרב-מיארה מסרבת לאפשר לשר איתמר בן גביר ייצוג נפרד בפרשת הקצין שקודם על אף שזרק רימוני הלם על מפגינים במחאה בתל-אביב. בתגובתה לבג"ץ הסבירה היועמ"שית: "אי-החוקיות של המינוי היא גלויה וברורה, ולכן לא מדובר במקרה חריג המצדיק היתר לייצוג נפרד".
נגד מינויו של מאיר סוויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום תל-אביב הוגשה עתירה מנהלית, שבה ניתנה עמדתה של המדינה. בן גביר עתר לבג"ץ נגד היועמ"שית בדרישה להעניק לו אפשרות לייצוג פרטי, והיא ענתה כעת והסבירה ששר לא יכול גם לבצע מינוי בהליך לא תקין - וגם לייצג את עצמו. לדבריה, "המינוי נעשה שלא כדין, בשל צבר של פגמים תהליכיים ומהותיים".