בחודש האחרון השיקו עומר נודלמן ודנה פרידר מותגי אופנת בייסיק והוסיפו לעצמן את התואר "מעצבת אופנה". נודלמן יצרה את המותג Nude בשיתוף טרמינל X, ופרידר את FREEDÈR. "המותג Nude הוא כינוי של נודלמן ומביא לידי ביטוי את הסטייל האישי שלה", הסבירו באתר טרמינל X. מטעם פרידר נטען כי המותג "מביא את הסגנון הייחודי שלה – ספורט קז'ואל במיטבו, עם נגיעות של אופנת רחוב, ריקוד וכדורסל".
האם יש כאן בשורה עיצובית חדשה? נראה כי שני המותגים הם בעיקר עוד מאותו הדבר, ומיועדים לצרכנים שמבקשים לרכוש פיסת בד ממותגת ושטופה בתהילה של שתי הכוכבות. שתיהן לא הציגו עד כה סגנון אופנה בעל סגולות וייחוד, ונראה שמאחורי המהלכים הללו נמצאת בעיקר חשיבה עסקית של מסחור שמן לטובת מכירת בגדים חסרי ייחוד.
נודלמן נכנסת למהלך עם גב כלכלי והפצה של אתר האופנה החזק טרמינל X, ואילו פרידר הלכה על אתר עצמאי, מה שמעלה את הסיכון פי כמה. באתר היא מציעה 25 פריטי לבוש המתכתבים עם עולמות הריקוד והספורט, כמו סווטשירטים עם לוגו המותג (450 שקל), חולצות אוברסייז עשויות 100 אחוז כותנה (250 שקל), מכנסי כדורסל מבדי רשת, מכנסי טרנינג בגזרה רחבה (430 שקל) ואביזרים כמו כובעי מצחייה וחותלות – אותו פריט לבוש שנוי במחלוקת משנות ה-80.
"לפני שנה חזרתי לסטודיו לרקוד ומצאתי את עצמי בוהה בבגדים שלבשו הרקדניות סביבי", כתבה פרידר בהודעה לעיתונות. "התברר שהם נלקחו מקולקציות של גברים, או הוזמנו מחו"ל. קיבלתי פלאשבק לילדות שלי והחלטתי שאם אני לא מוצאת את הבגדים האלו, אני הולכת לייצר כאלה בארץ".
מותגי אופנה שנוצרו על ידי מפורסמות אינם בשורה חדשה. קים קרדשיאן עם Skims הביאה חדשנות עיצובית בתחום בגדי הבייסיק, וכך גם The Row של התאומות אולסן. בארץ ניתן להזכיר את השחקנית דורית (דודו) בר אור שהקימה מותג הנושא את שמה, ואת מותג האופנה פטיט דוריס בעיצוב דורין אטיאס (והמעצב ששון קדם) שנסגר לפני חמש שנים.
שני המותגים החדשים אינם מקדמים רעיונות אקולוגיים. אצל נודלמן עשויים רוב הפריטים 100 אחוז פוליאסטר, לצד פריטים העשויים 100 אחוז כותנה או שילובים של ויסקוזה וניילון. במקרה של פרידר, חלק מהפריטים עשויים 100 אחוז כותנה, היתר תרכובות של כותנה ופוליאסטר (95 אחוז כותנה, 5 אחוז פוליאסטר). הם גם לא מציעים מודל ייצור שמפחית עודפים עתידיים, מאחר שהייצור אינו לפי הזמנה מראש. בתוך כך, אין ספק שלכל מפורסמת יש זכות להקים מותג אופנה הנושא את שמה ולגרוף מכך הון כלכלי