הנחיות פיקוד העורף החדשות, שניתנו שלשום בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני מול חיזבאללה, יישארו בתוקף כמתוכנן עד הערב בשעה 18:00. כך הודיע פיקוד העורף אתמול.
בעקבות המצב הביטחוני עברו אתמול כחצי מיליון תלמידים ללמידה מרחוק. על פי הנחיות פיקוד העורף בוטלה הלמידה הפיזית ביישובים מחיפה וצפונה – גולן צפון, גולן דרום, יישובי מועצה אזורית עמק הירדן, גליל עליון, מרכז הגליל, גליל תחתון, המפרץ והעמקים.
בנוסף, גם ביישובים כמו בית שאן, גלבוע, עמק המעיינות ויקנעם עילית, הוחלט לבטל את הלמידה הפיזית ולעבור למתכונת של למידה מרחוק. ההחלטה ביישובים אלה התקבלה על ידי ראשי הרשויות, שבחרו לנקוט במשנה זהירות. לראשי רשויות אלה ניתנה אוטונומיה להחליט בנושא זה.
במשרד החינוך ציינו אתמול שהלמידה מרחוק מתקיימת במסגרת תוכנית סדורה לשעת חירום, וכי במשרד מתקיימות הערכות מצב שוטפות בראשות שר החינוך יואב קיש, ומנכ"ל המשרד מאיר שמעוני, כדי לקבל החלטות בהתאם להתפתחויות בזירה הביטחונית.
הערב יקיים פיקוד העורף הערכת מצב לגבי המשך ההנחיות.
במקביל, בעקבות ההסלמה בלחימה, החליטו ההנהגות הארציות של ההורים ומועצת התלמידים הארצית על הקפאת ה"שביתה הנודדת", שנועדה ללחוץ על השרים והמורים להגיע להסכמות ולבטל את העיצומים. בהודעה, שעליה חתומים יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רוני קמאי, ויו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף, נכתב בין השאר: "אין צודק יותר מהמאבק למען זכותם של התלמידים לחזור לשגרת לימודים מלאה וללא עיצומים שנמשכים מזה כשנתיים. עם זאת, כרגע בראש מעייננו נמצא הביטחון הפיזי והרגשי של התלמידות והתלמידים".