במוזיאון מגדל דוד בירושלים מוצגת התערוכה "מצד שני" של צדוק בן דוד, ובה עבודות פיסול ווידיאו. חלקן נוצרו לתערוכה וחלקן מוצגות לראשונה בישראל. התערוכה עוסקת בקצוות שביניהם נעים האדם והטבע – אבל וצמיחה מחודשת, חושך ואור, פסימיות ואופטימיות.
1 צפייה בגלריה
yk14089537
yk14089537
(צילום: צדוק בן דוד)
בן דוד (75) שירת בגרעין נח"ל שיועד לקיבוץ ארז שבעוטף עזה, ומגיל 16 היה קשור לנופים החקלאיים של האזור, אף שלבסוף בחר בלימודי האמנות. אילת ליבר, אוצרת ראשית ומנכ"לית המוזיאון: "במבט ראשון נחשף לעינינו עולם מלא צבע ויופי, ורק במבט שני מתגלה הנימה האפלה והטרגית שנוגעת עמוק בנפש, בפחד הקיומי שכולנו חשופים אליו לאחרונה. ואז, באופן סמלי מראה בן דוד את המחזוריות בטבע, ואנו יודעים שעוד נשוב ונפרח מחדש, כמו הטבע". עד סוף אפריל.

הרוח של עידו

תערוכת היחיד של האמן אורי הולבן "Mount Krazy", שמוצגת במוזיאון גוטמן בתל-אביב, נעשתה בהשראת סיפורו של עידו רוזנטל ז"ל, שנהרג ב-7 באוקטובר בהגנה על קיבוץ עלומים. הולבן פגש את רוזנטל – לוחם שלדג שכונה בפי חבריו "קרידו" ("קרייזי עידו") וגם מטפס הרים – בטיול בשווייץ. אופן הטיפוס של רוזנטל ודמותו העניקו להולבן השראה במסעו הפנימי.
בעזרת כלים מתחומי המדיטציה והמודעות שרכש הולבן מאז אותו מפגש, נולדה התערוכה כמקום שמשלב בין חוויית החורבן וההרס למציאת שלווה בעין הסערה. חלל התערוכה עשיר בגירויים חושיים, עטוף בשטיחים ובבדי לבד צבעוניים, אורות ניאון, מוזיקה, קירות טיפוס, מערות מדיטציה, גשר, נהר, רכבל והר קטן – ומעלה על הדעת חדרי סְנוּזֶלֶן המיועדים לטיפול בחרדות ובכאבים גופניים ונפשיים. הולבן מזמין את המבקרים להכיר בשבריריות החיים ובסבל, אבל גם באמת וביופי שבחיים. עד 15 בינואר.