ב-2001 התארחה נערה בשם סטפני ג'ואן אנג'לינה ג'רמנוטה בסצנת בריכה באחד הפרקים של "הסופרנוס" בלי שקיבלה אפילו קרדיט. לימים הפכה הנערה לליידי גאגא. אחרי ששיחקה בשני סרטים של רוברט רודריגז – "מצ'טה קטלני" ו"עיר החטאים: עלמה להרוג" – והופיעה בסדרה "אימה אמריקאית" שזיכתה אותה בגלובוס הזהב, הוליווד הבינה שאולי היא לא רק זמרת חובבת סקנדלים וכותרות. ב"כוכב נולד" היא נכנסה לנעליים הגדולות של ג'ודי גרלנד וברברה סטרייסנד, וגם ב"משפחת גוצ'י" הצטיינה.
עכשיו היא מעלה הילוך, ובסרט "ג'וקר: טירוף בשניים", המשך מוזיקלי לסרט הקומיקס המצליח, היא מופיעה כפסיכולוגית המפתחת אובססיה לג'וקר (חואקין פיניקס) המאושפז בבית חולים פסיכיאטרי. הסרט, שיעלה בישראל בראש השנה, הוקרן בפסטיבל ונציה, והכוכבת שלו התמודדה על פרס השחקנית המצטיינת מול קליבריות כמו ניקול קידמן (שזכתה) ואנג'לינה ג'ולי. "זה היה חלום שלי להיות שחקנית, ואני מאושרת שהוא התגשם", אמרה במסיבת עיתונאים שבה נכחתי. "אני חיה את החלום. אני אוהבת סרטים כי הם מאפשרים לי לספר סיפורים שיגרמו לאנשים להרגיש טוב. אני רוצה לתת לצופים אפשרות לברוח לעולם אחר. למוזיקה ולסרטים יש כוח לשנות לנו את ההרגשה".
בניגוד למדונה, שחטפה לא מעט ביקורות איומות על הניסיונות שלה לשחק (וגם לביים), ליידי גאגא זוכה להערכה על כך: "כוכב נולד" אפילו זיכה אותה במועמדות לאוסקר. לא מופרך לחשוב שהיא תמשיך להצליח בקולנוע: היא אמיצה, מרתקת, סקסית, פרובוקטיבית, מוכנה לקחת סיכונים ושופעת כריזמה. המשחק שלה גם מביע כאב ואפלה. בכל מה שקשור לקולנוע, ליידי גאגא מותירה את קיסרית הפופ הרחק מאחור.