משפט אחד בנאומו האחרון של חסן נסראללה סימן את המצוקה של רב-המרצחים הזה: הזמנתו את לוחמי צה"ל להתמודד עם כוח רדואן בדרום לבנון. כבר לפני כמה ימים הוא הפנים שסוף-סוף ישראל בחרה להילחם נגד ארגון הטרור הרצחני שלו באמצעים שמקנים לה יתרון אדיר – ושכתוצאה מכך, דמו בראשו. וכך, ביום שישי בערב, ניתנה התשובה המוחצת של הצד הישראלי. נסראללה, שפיקד על מבצעים שגרמו למותם של רבים – מהפיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה, דרך פגיעה במאות חיילי מארינס בביירות ולוחמי צה"ל בלבנון כולה – חוסל.
אם יותר לי, מתבקשת פנייה לקובעי המדיניות אצלנו: אסור להפסיק את המהלך לייבוש הביצה האדירה של אמצעי הלחימה שחיזבאללה בנה בלבנון. שום הסדרה לא באה בחשבון עד להשלמת המלאכה.
ולאייתוללות בטהרן צריך לומר: לא עוד מלחמה בין המלחמות. רציתם מלחמה – תקבלו. רק כך המשטר האיראני יבין שהצד הישראלי החליט לשנות את כללי המשחק.
רק כדי שלא נשכח, ראש הממשלה שלח לנו תמונות מהמטוס ומהחדר במלון בניו-יורק, שעליהן נכתב: נתניהו הנחה, נתניהו אישר, וכו'. מעבר לכך, גם שמענו את נתניהו נואם באו"ם מול אולם ריק שיועציו דאגו למלא בתומכיו מוחאי הכפיים.
המסקנה שלי: הסתדרנו לא רע בלעדיו. תודה לשר הביטחון יואב גלנט, לרמטכ"ל הרצי הלוי ולכוחות הביטחון.
נתניהו גם פנה בנאומו לסעודים וביקש מהם לעשות איתנו שלום. אבל מה לעשות, הסעודים, באופן מתריס, עזבו את האולם לפני שהאיש שלנו נאם. בקיצור, הם אמרו לו: אתה רוצה הסכם? תסכים קודם להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל.
ההסדר שנכפה על ישראל במלחמת לבנון השנייה ב-2006 הופר רגע אחרי שבא לעולם. חיזבאללה הקים בלבנון מעצמה של טרור במימון איראני, ואנשיו התמקמו על הגבול מול יישובי הצפון. הלקח הישראלי חייב להיות שהפעם הצד שלנו יקבע את מתווה ההסדר. לא עוד הרחקת חיזבאללה מדרום לבנון, אלא הטלת איסור מוחלט על אגירת אמצעי לחימה נגדנו. שום כוח בינלאומי לא ימלא את המשימה של הגנה על תושבי הצפון. את ההזדמנות שנקרתה בדרכה של ישראל לקבוע כללי משחק חדשים אסור להחמיץ.
העבר, כך למדתי פעם, ממתין בסבלנות. כך גם הזיכרון. נזכרתי בדברים הללו נוכח הקרב שמתנהל בין המועמדים לתפקיד הרבנים הראשיים, הספרדי והאשכנזי. חלקם מבזים את העקרונות שהיו מחייבים אותם כאזרחי המדינה, אבל אף אחד מהחילונים לא מוחה נגד התבטאויות שלהם ונגד התנהלותם בעניינים רגישים לכל אחד מאיתנו. וכך, נמשיך לשלם להם משכורות ולאפשר להם לחלק ג'ובים למקורבים. מבחיל.
מנגינה אחת לדברים שכתב הרב קוק בספרו "אורות הקודש" מלווה אותי כל השנה. לקראת ראש השנה, הרשו לי לשתף אתכם בקטע מתוך "כנפי רוח": "בן-אדם, עלה למעלה עלה. עלה למעלה, עלה בן-אדם, עלה למעלה עלה. כי כוח עז לך, יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים, אל תכחש בם פן יכחשו לך. דרוש אותם - דרוש בן-אדם ויימצאו לך מיד".
קראו ונסו להשיב באופן ישיר וחד לשאלה: לאן אנחנו הולכים. ותעלו.
שנה טובה.
אסור להפסיק את המהלך לייבוש הביצה האדירה של אמצעי הלחימה שחיזבאללה בנה בלבנון. שום הסדרה לא באה בחשבון עד להשלמת המלאכה