יממה לאחר שמסר את ההודעה הדרמטית על תקיפת המפקדה של חיזבאללה, הודיע דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי כי בעקבות הערכת מצב שבוצעה הוחלט על שינוי בהנחיות פיקוד העוקף - ויהיה אסור לערוך התכנסויות של מעל 1,000 איש ב"אזורים שונים במרכז". מדובר בגוש דן, אזור השרון, השומרון ואזורים נוספים.
"קיימנו בשעות האחרונות הערכת מצב, וכעת אנחנו מודיעים על עדכון בהנחיות פיקוד העורף", אמר אתמול הגרי. "חל איסור על התכנסויות העולות על 1,000 איש באזורים שונים במרכז. אנחנו נוקטים את כל אמצעי הזהירות הנדרשים לשמור על ביטחונכם. המשיכו להקפיד על הנחיות פיקוד העורף, נעדכן בכל הפלטפורמות הרשמיות. אנחנו בהערכת מצב מתמשכת. נעדכן בכל שינוי בשעות הקרובות, וגם מחר בבוקר". בעקבות ההנחיות, משחקי ליגת העל שיתקיימו היום מגוש דן וצפונה צפויים להיערך ללא קהל.
במקביל להודעה הרשמית על החיסול, הביעו ראשי הרשויות ותושבי הצפון, המפונים והלא-מפונים, שמחה על חיסולו של מי שאיים על יישוביהם במשך למעלה משלושה עשורים. תומר וגל לוונסה, תושבי קרית שמונה שמתגוררים כעת בשדה אליעזר שגם כן נמצא תחת אש, מקווים: “רק במערכה רצינית ותקיפה שלנו אנחנו נחזור”.
"עבור כל תושבי טבריה זה יום שמחה", אמר אתמול יוסי נבעה, ראש העיר. "צריך להמשיך את המהלך המבצעי עד שכל אחינו תושבי הצפון יחזרו בבטחה לבתיהם, אנו בדריכות מלאה ומאמינים בצה"ל". ניצן פלג, ראש המועצה האזורית הגליל התחתון: “בעיניי זו נקודת המפנה החשובה ביותר בעשרות השנים האחרונות לכל תושבי הצפון”.
ראש העיר קריית-מוצקין, ציקי אבישר: "כשלנו כישלון מחפיר ב-7 באוקטובר והוא לא יישכח. מאז ניכר שישראל משקמת את יכולותיה הצבאיות ומחזירה עטרה. אנו מתמלאים גאווה נוכח הישגיה הכבירים של מערכת הביטחון ומוכנים לשאת ולספוג גם את הרחבת טווח הירי והמחיר הכלכלי - ובלבד שתקופת ההכלות והפשרות תמה ושישראל תמשיך להקדים ולהגיב בעוצמה למיגור כל איום". יו"ר אשכול רשויות המפרץ וראש העיר קריית-ים, דוד אבן צור, אמר גם כן: "נסראללה היה התגלמות הרוע. בעזרת השם הלחץ הצבאי ינווט להסדרים מדיניים והשבת ההרתעה שלנו במזרח התיכון". ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי: “תחושה של התרוממות רוח. אני מברך את הממשלה, צה”ל וכוחות הביטחון על פעולה משנת מציאות. מצפים להשבת תושבי הצפון לבתיהם ושנזכה לגדל את ילדי קריית ביאליק למציאות חיים נורמאלית ונטולת אזעקות”.