אחרי שעות רבות של שתיקה ומסרים מודאגים מוושינגטון, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, פירסם אמש הצהרה חד-משמעית לתקשורת: "חסן נסראללה וקבוצת הטרור שהוביל, חיזבאללה, היו אחראים להרג מאות אמריקאים במשך ארבעה עשורים של שלטון טרור. מותו מתקיפה אווירית ישראלית הוא צדק עבור קורבנותיו הרבים, כולל אלפי אמריקאים, ישראלים ואזרחים לבנונים".
1 צפייה בגלריה
yk14096609
yk14096609
(נותן גיבוי. ביידן | צילום: AP Photo/Jacquelyn Martin)
הנשיא אמר כי "התקיפה שבה נהרג נסראללה התרחשה בהקשר הרחב יותר של הסכסוך שהחל עם הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר. נסראללה, למחרת, קיבל את ההחלטה הגורלית לשלב ידיים עם חמאס ולפתוח את מה שהוא כינה 'חזית צפונית' נגד ישראל. ארה"ב תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה, חמאס, החות'ים וכל קבוצת טרור אחרת הנתמכת על ידי אירן. אתמול הנחתי את שר ההגנה שלי לשפר עוד יותר את עמדת ההגנה של כוחות צבא ארה"ב באזור המזרח התיכון כדי להרתיע תוקפנות ולהפחית את הסיכון למלחמה אזורית רחבה יותר". לבסוף, הנשיא הוסיף: "בסופו של דבר, המטרה שלנו היא להחליש את הסכסוכים המתמשכים הן בעזה והן בלבנון באמצעים דיפלומטיים".
המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, סגנית הנשיא קמלה האריס, פרסמה הצהרה משלה: “נסראללה היה מחבל עם דם אמריקאי על ידיו... כיום, לקורבנות חיזבאללה יש מידה של צדק. יש לי מחויבות בלתי מעורערת לביטחון ישראל”. האריס הוסיפה: “הנשיא ביידן ואני לא רוצים לראות את הסכסוך מסלים למלחמה אזורית רחבה יותר”. לצד זאת, ארה”ב הרחיקה את עצמה מהאירוע. שר ההגנה, לויד אוסטין, הקפיד שלשום להבהיר שארה"ב לא עודכנה מראש. בהודעה נחרצת אמר אוסטין כי "ארה"ב לא הייתה מעורבת במבצע של ישראל ולא הייתה לנו אזהרה מוקדמת. השיחה שלי עם השר גלנט התקיימה בזמן שהמבצע כבר היה בעיצומו".