הקריה למנהיגות ולמדעים אורט לוד, תיכון מעורב שלומדים ומלמדים בו יהודים, ערבים, דתיים וחילונים, היא מופת לדו-קיום, אך גם הוכחה לכך שעם אכפתיות, מעטפת אישית לכל תלמיד והחזרת האמון של התלמידים בעצמם — אפשר להוביל את בית הספר לפסגת המצוינות.
בשנת 2023 שיעור הזכאות לבגרות של בית הספר עמד על 100 אחוזים. ב-2012 עמד האחוז על 83. ב-2022 הוא כבר קפץ ל-99 אחוז זכאים. אך בבית הספר לא ויתרו עד ל-100 המיוחל.
1 צפייה בגלריה
yk14098186
yk14098186
("משימת חיים עבור כולם". אורט לוד | צילום: קובי קואנקס)
ההישג המרשים בולט לאור הפרופיל הסוציו-אקונומי הבינוני-נמוך של בית הספר. המסר של המנהלת אפרת שלום לתלמידים הוא שכל חלום אפשר להגשים ומעל ראשם אין תקרת זכוכית. "בחרנו לצייר לתלמידים תמונת עתיד מגוונת, שיכוונו גבוה, שיחלמו בגדול", אומרת שלום. "הבוגרים שלנו נמצאים ביחידות מובחרות, ורבים הולכים למכינות ולשנות שירות. גם הבוגרים הערבים מתנדבים באופן משמעותי".
שלום אומרת שבבית הספר הזה לא מוותרים לאף אחד ועל אף אחד. "כשילד מקבל מעטפת הוא רוצה להיות מצליחן. הצוות מתייחס לעבודתו ביראת קודש. זו משימת חיים עבור כולם. התלמידים יודעים שגם השמיים הם לא הגבול".
פנינה בוקובזה, רכזת שכבה, מספרת שגם הקשר האישי עם התלמידים תורם. כך למשל, כשתלמידה ויתרה לעצמה, הגיעה אליה בוקובזה הביתה פעמים רבות לעורר בה את האמון בכוחותיה. "הבהרתי לה שאני מחכה לה ולא נוסעת לבית הספר בלעדיה, מה שגרם לה להבין שאני לא מוותרת עליה. לא פעם הבאתי אותה במכוניתי לבית הספר, לתגבורים ולמבחנים".