פיגוע טרור במרכז הארץ, בזמן שהמתיחות הביטחונית בשיא: שישה בני אדם נרצחו אמש בפיגוע ירי בשדרות ירושלים ביפו, ועוד 19 נפצעו מהירי בדרגות פציעה שונות. חקירה ראשונית העלתה כי שני מחבלים, בני 20 מחברון, ירדו מהרכבת הקלה ופתחו באש לעבר קבוצת אנשים שהייתה ברחוב. אזרחים עוברי אורח ושוטרי סל"ע (סיירת לביטחון עירוני) ומשטרת ישראל חיסלו את שני המחבלים, והכוחות שהגיעו מאוחר יותר ביצעו סריקות נרחבות בזירה - תחת אש, בזמן שנורו המטחים מאיראן.
4 צפייה בגלריה
yk14102368
yk14102368
בנשקים שלופים. שני המחבלים מחברון, יוצאים מהרכבת הקלה
מלבד הסריקות בזירה, צה"ל סגר סביב העיר חברון וביצע מעצרים בעיר, כחלק מחקירת הפיגוע ובני משפחות המחבלים. ככל הנראה, שני המחבלים חדרו לשטח ישראל מחברון דרך עוטף ירושלים - אופן ומועד המעבר נבדקים.
4 צפייה בגלריה
yk14102319
yk14102319
(שדרות ירושלים, אמש | צילום: טל שחר)
העדויות על מה שהתרחש בזירת הפיגוע ביפו מציירות תמונה של כאוס ובהלה. נוסעת ברכבת סיפרה: "הגענו לתחנה, הרכבת עצרה והדלתות נפתחו. התחילו יריות, כולם נשכבו על הרצפה, צעקות. ראיתי אישה עם שתי הבנות שלה שנפצעו. נסגרה הדלת, הרכבת המשיכה לנסוע, ואחרי כמה מטרים עוד יריות. עמדה שם אמא עם תינוק על מנשא שכנראה נורתה, עד שהגיע בחור מלאך לעזור לה. שלפנו את התינוק מהמנשא. אחד השוטרים לקח אותי, כשאני עם התינוק בידיים, לוולפסון".
"שמענו צרורות של ירי בלתי פוסק לכל כיוון", סיפר מוטי, בעלים של קיוסק סמוך לזירת הפיגוע. "יצאנו החוצה בבהלה, ראינו כמה דמויות רצות ברחוב, ככל הנראה אלו היו המחבלים. היה קשה לצפות בזה". כוחות גדולים של המשטרה הגיעו לזירה וביצעו סריקות מחשש להימצאות חריגים נוספים. נאדיה, תושבת יפו, שרכבה על אופניים בשדרה בזמן הפיגוע, שיחזרה: "כשהגעתי לתחנת ארליך של הרכבת הקלה, התחילו יריות. זרקתי את האופניים והתחבאתי מאחורי ארון חשמל. ראיתי שני בחורים עם נשק ארוך שלא הפסיקו לירות". רועי, גם הוא עד ראייה, הוסיף: "היו ברחוב המון אנשים, רבים מהם שישבו מחוץ למסגד. שני מחבלים רצו ברחוב וירו, על המסגד, על חנות הנרגילות, לא הייתה להם הבחנה לאן. כל הרחוב היה אנשים שנפצעו".
4 צפייה בגלריה
yk14102315
yk14102315
בזמן האזעקות. כוחות הביטחון בזירה | צילום: טל שחר
לזירת הפיגוע הגיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי. "אנחנו מטפלים באירוע קשה, כל טלפון שאנחנו מקבלים נבדק. לא היה לנו שום מידע מקדים על הפיגוע. אנחנו מכירים את זהותם של המחבלים, ואנחנו מטפלים בנושא יחד עם שירות הביטחון הכללי", אמר. מפקד מחוז תל-אביב, ניצב פרץ עמר, עדכן: "שני המחבלים עלו לרכבת, ביצעו ירי בתוך הרכבת ואחר כך יצאו החוצה וביצעו ירי נוסף ברחוב. בפעילות של מאבטחי הרכבת עם יחידת סל"ע של העירייה ושוטרים בוצע נטרול של שני המחבלים".
4 צפייה בגלריה
yk14102312
yk14102312
צוות מד"א לאחר הפיגוע | צילום: דוברות מד"א