פיגוע רצחני זמן קצר לפני מתקפת הטילים האיראנית על ישראל: ענבר שגב ויגדר, בת 33 מיפו, שחר גולדמן, בת 30 מלוד, רויטל ברונשטיין, בת 24 מבת-ים, איליה נוזאדזה, בן 42 מגיאורגיה, נדיה סוקולנקו, בת 40 מיפו, ויונאס קרוסיס, בן 26 מירושלים, הם הנרצחים בפיגוע הירי ביפו שאירע ביום שלישי בערב.
בפיגוע נרצח אזרח נוסף ששמו לא הותר לפרסום.
4 צפייה בגלריה
yk14103434
yk14103434
(יונאס קרוסיס מובא למנוחות בירושלים | צילום: גיל יוחנן)
שחר גולדמן הייתה הראשונה מבין שבעת הנרצחים ששמה הותר לפרסום. היא הותירה אחריה את בעלה תאי, אחיותיה אסתאר, דיקלה ומירב, וההורים אברהם ורות גולדמן. שחר גולדמן התחתנה לפני קצת יותר משנה, ואמה – אשת חינוך – נחשבת לדמות מוכרת בעיר לוד. אחותה מירב מנגנת בתזמורת הפילהרמונית בברלין, שם גם קיבלה את הבשורה הקשה. שרון, חברתה של גולדמן לרחבת הריקודים, ספדה לה: “שחר הייתה חלק ענק מהסטודיו ומחיי בחמש השנים האחרונות. הלב מסרב להאמין. כל החיים היו עוד לפנייך”. זמירה, שהייתה מורתה בתיכון, סיפרה על "נערה מחוננת, נדיבה, חברותית וקורנת".
4 צפייה בגלריה
ענבר שגב ויגדר ז"ל, איליה נוזאדזה ז"ל, נדיה סוקולונקו ז"ל, שחר גולדמן ז"ל, יואנס קרוסיס ז"ל
ענבר שגב ויגדר ז"ל, איליה נוזאדזה ז"ל, נדיה סוקולונקו ז"ל, שחר גולדמן ז"ל, יואנס קרוסיס ז"ל
מימין: יואנס קרוסיס ז"ל, ענבר שגב ויגדר ז"ל, איליה נוזאדזה ז"ל, נדיה סוקולונקו ז"ל, שחר גולדמן ז"ל
ענבר שגב ויגדר, בת 33 מיפו, הותירה אחריה תינוק בן תשעה חודשים בלבד, ארי, שעליו גוננה וששרד את הפיגוע. ענבר הייתה מאמנת כושר ומורה לחינוך גופני. בעלה, יערי, סיפר ל-ynet כי לצד הכאוס ארי נמצא בידיים טובות: "הוא עטוף מכל עבר. זו משימת החיים החדשה שלי, לדאוג שלא יחסר לו שום דבר. חום, אהבה, טיפולים מהשורה הראשונה והחינוך שענבר רצתה שהוא יקבל. אני מרגיש שהוא מצליח להסתגל. זה לא היה לי כל כך ברור שאנשים יתגייסו כדי לעזור לנו, אבל קורה פה דבר מדהים. אנשים מתאחדים למטרה משותפת. יש פה טרגדיה אישית שלנו שקיבלה אש לאומית. הנתינה עוטפת אותנו, היא כל כך מסמלת את ענבר שלי", אמר.
4 צפייה בגלריה
yk14103405
yk14103405
רויטל ברונשטיין ז"ל
ברכבת הקלה נרצחה גם נדיה סוקולנקו, בת 40 מיפו, אם לילדה. חברתה רפאלה גויכמן ספדה לה בפייסבוק: "הידיים והגוף רועדים. המוח לא מצליח לקלוט את זה. את הבנאדם שהוא ההגדרה המהלכת לשמחת חיים, אור ואופטימיות קוסמית. ניצחת את כל הקשיים וכולנו יודעים שהחיים שלך היו וואחד מסלול מכשולים מטורף. אבל תמיד הסתכלת לקושי בלבן של העיניים. אוהב אותך לנצח".
גויכמן סיפרה ל-ynet כי "נדיה הייתה נשואה לוואדים, והבת שלה מיה בת השש לומדת בכיתה א'. ההורים שלה במולדובה ואחותה גרה בדנמרק. פה בארץ אנחנו היינו המשפחה שלה, היינו אמורים לעשות את החג יחד. לפני שלושה חודשים הם עברו ליפו כי הילדה נכנסה לבית הספר הדמוקרטי. היא באה לביקור בישראל, התאהבה, והחליטה שהיא נשארת כאן בכל מחיר למרות שיש פיגועים ומלחמות".
4 צפייה בגלריה
yk14103435
yk14103435
המחבלים בתחנת הרכבת הקלה
בפיגוע נרצח גם איליה נוזאדזה, אזרח גאורגיה בן 42. הוא נפגע משלוש יריות של המחבלים, פונה לבית החולים איכילוב במצב אנוש, אולם בהמשך נקבע מותו. איליה, נהג משאית, התגורר בעיר חאשורי בגיאורגיה עם אשתו ושני ילדיו, בני 17 ו-14. שגרירות גיאורגיה בישראל מטפלת בהטסת גופתו לקבורה בארצו.
שרונה, חברה קרובה של איליה נוזאדזה, סיפרה: "הוא היה כמעט כמו אח שלי. הוא הגיע לכאן לבקר את האחייניות שלו והתגורר בבת-ים. הוא היה אדם מאוד מיוחד, כמו כוכב, איש טוב לב ומאוד חיובי ותמיד מחייך. אני לא מאמינה שהוא לא איתנו. איליה קצת פחד ממה שקורה בישראל עם המלחמה, הוא חשב לחזור לגיאורגיה בעוד חודש".
יונאס קרוסיס בן ה-26, אזרח יוון וישראל, נרצח גם הוא בפיגוע. קרוסיס, שהתגורר בירושלים ולמד ארכיטקטורה בתל-אביב, הוא בנם של זוג רופאים יוונים לא יהודים, שעובדים בישראל: אביו, פרופ' דימיטרי קרוסיס, הוא נוירולוג בכיר, מנהל המרכז לטרשת נפוצה, המחלקה לנוירולוגיה במרכז הרפואי הדסה בירושלים, שעזב את סלוניקי בשנת 1988 כדי לחיות בישראל. אמו, אורניה וורקה, היא רופאת ילדים במבשרת ציון. אחותו של האבא היא מנהלת המשרד הקונסולרי של יוון בישראל (דיפלומטית יוונייה).
דניס, חברו של קרוסיס מחטיבת הביניים, סיפר ל-ynet: "היינו החברים הכי טובים מכיתה ז’, והקשר רק הלך והתחזק עם השנים. הוא בן יחיד ואני לא יודע מה יהיה עם ההורים שלו. יונה היה השילוב המושלם בין רוח שטות וילדותיות הכי תמימה בעולם לבין סופר-רצינות ויצירתיות והיכולת לראות את התמונה הגדולה תמיד. הוא היה בעיקר חבר אמת ואדם שאפשר לספר לו הכל וגם אם הוא לא יסכים איתי, הוא יידע להעביר את הביקורת בצורה נוקבת אבל שלא תיפגע".
נרצחת נוספת בפיגוע היא רויטל ברונשטיין, בת 24 מבת-ים. רויטל, בת יחידה לאמה ליאורה, הייתה סטודנטית מצטיינת לתואר שני במדעי המחשב. בתיכון היא זכתה בפרסים יוקרתיים על עבודתה בתחומי המחשב והבינה המלאכותית, ובמקביל הייתה גם ציירת קומיקס מחוננת. חברתה חן ספדה לה בפוסט בפייסבוק: "כמה מוכשרת היא הייתה, כמה עדינה, כמה מתוקה... תודה לך רויטל על המקום שמילאת בחיי, על החוכמה שלך, על השיחות האישיות, על יצירותייך המיוחדות. תמיד נזכור ונזכיר אותך ואת יצירותייך כחלק יקר ובלתי נפרד מקהילת הקומיקס הישראלית".