אחרי חג מתוח ובצל מתקפת הטילים האיראנית והפעולה הקרקעית בלבנון, במינהלת הליגה בכדורסל החליטו לפתוח את העונה החדשה כסדרה, עם שלושה משחקים שיתקיימו היום ועוד שניים ביום רביעי. שני משחקים נוספים נדחו בגלל גמר גביע ווינר שהיה אמור להיערך אתמול, אך בעצמו הועבר למועד אחד בשל הנחיות פיקוד העורף והרצון לקיים את המשחק מול אולם מלא.
כזכור, גם בעונה שעברה הליגה נפתחה ב-6 באוקטובר – אך כמובן שנעצרה מיד עם פרוץ המלחמה, נדחתה בחודשיים ובסופו של דבר נוצר עומס גדול של משחקים, ובמינהלת רוצים להימנע מחזרה על כך, ושואפים לקיים את המחזורים במועדם ככל הניתן.
כאמור, במינהלת הליגה מתנהלים לפי הנחיות פיקוד העורף, והמשחקים יתקיימו עם קהל באזורים שבהם עד אלפיים איש יכולים להגיע לאירוע, כמו בנס-ציונה שתארח הערב (21.05) את הפועל ירושלים – אך קבוצות בצפון שבאזורן קיימת מגבלת התכנסות של 300 איש יכולות לבחור אם לארח באולמן הביתי ללא קהל, או להעביר את המשחק לאולם אחר באזור שבו ההנחיות מקילות יותר. לדוגמה, קריית-אתא בחרה לפגוש את הפועל עפולה (19.45) באולם רמז הביתי מול יציעים ריקים.
גם קבוצות במרכז אמורות להיפגע מההנחיות של פיקוד העורף: מכבי ת"א, הפועל ת"א והפועל חולון מביאות הרבה יותר מ-2,000 אוהדים במשחק – אך לצהובים יש עונש של שלושה משחקי רדיוס ולהפועל ת"א יציע סגור בחמשת המשחקים הראשונים, כך שהפגיעה הצטמצמה והן מקוות שההנחיות ישתנו במהרה כדי שיוכלו למלא אולמות בהקדם.
בעקבות הזזת משחקי הליגה שסבבו את גמר גביע ווינר, מכבי ת"א, הפועל ת"א ומכבי ר"ג נשארו חופשיות במחזור הראשון, מה שאיפשר להן להשאיר את השחקנים הזרים בבלגרד ובסופיה למשך מספר ימים נוספים ולחסוך סימני שאלה בנוגע לחזרה לארץ בתקופה כזו. עם זאת, במינהלת הבהירו לכל הקבוצות שמשחקות באירופה שהחל מהמחזור הבא, המשחקים יתקיימו כרגיל ולא יהיה ניתן לדחות מפגשים נוספים. מעבר לכך, יש לזכור שעל פי תקנון המינהלת כל קבוצה צריכה לעלות עם ההרכב הכי חזק שלה, כך שבקבוצות האירופיות ייאלצו לעשות מאמצים כדי להטיס את הזרים ארצה.