גורמי ביטחון ישראלים אישרו אתמול בשיחה עם רשת "סקיי ניוז" בערבית כי האשם ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה ומי שיועד לרשת את בן דודו, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, חוסל בתקיפות עוצמתיות בדאחייה.
במהלך השבוע שחלף מאז חיסול נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה ב-32 השנים האחרונות, דווח במספר כלי תקשורת כי ספי א-דין יהיה מחליפו.
1 צפייה בגלריה
yk14103628
yk14103628
(73 טונות על הבונקר. האשם ספי א־דין)
גורמי ביטחון בלבנון אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מאז רצף התקיפות ברובע בביירות, א-דין "בלתי ניתן להשגה". כמו כן, שלושה גורמים ביטחוניים אמרו כי תקיפות צה"ל בפרברי ביירות מונעות מצוותי חילוץ להגיע לאזור שבו אירעו התקיפות העוצמתיות.
גם בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דווח מפי "גורמים" כי ישראל, שטרם התייחסה רשמית לפעולה שיוחסה לה, קיבלה אישור על מותו של ספי א-דין. "היקף התקיפה בביירות, שכוונה לעבר האשם ספי א-דין, לא משאיר מקום לצאת בחיים", אמרו הגורמים לערוץ.
לפי גורמי מודיעין ישראלים ששוחחו עם "הניו יורק טיימס", התקיפה יועדה לפגוע בבונקר תת-קרקעי שבו נועדו בכירים בחיזבאללה. לפי דיווחים, בפגישה נכח ספי א-דין וגם ראש אגף המודיעין של ארגון הטרור השיעי. "המקום שבו הם שהו היה בעומק רב", נכתב ברשת אל-ערבייה.
במהלך התקיפה הטילו מטוסי חיל האוויר בלילה שבין חמישי לשישי פצצות במשקל כולל של 73 טונות על הבונקר באל-מריג'ה שברובע הדאחייה. לשם השוואה, בתקיפה שבה חוסל נסראללה, גם כן במפקדה תת-קרקעית בדאחייה, הוטלו פצצות במשקל של יותר מ-80 טונות, כולל פצצות חודרות בונקרים.
התקיפות החריגות שכוונו לפי דיווחים נגד ספי א-דין הגיעו דקות אחרי הודעת צה"ל על פינוי כמה בניינים ברובע בביירות. "זו הייתה חגורת אש, ישראל תקפה 11 פעמים ברציפות", אמר גורם המקורב לחיזבאללה לסוכנות הידיעות AFP.
באופן רשמי, גם ארגון הטרור, כמו ישראל, עדיין לא התייחס לתקיפה ולגורלו של בכיר חיזבאללה שנחשב מקורב למשטר האייתוללות בטהרן, בהיותו גם מחותנו של קאסם סולימאני.