גל שמועות סביב גורלו של אסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, שטף אתמול את הרשת. מדובר באחת הדמויות המשפיעות ביותר באיראן ובחיבורה לציר השיעי באזור.
ביום ראשון דווח בתקשורת הערבית כי קאאני ביקר במשרד חיזבאללה בטהרן, בטקס זיכרון למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שהתקיים יומיים אחרי חיסולו בדאחייה של ביירות. ברשתות הערביות השונות פורסמו סרטונים ותמונות מהביקור. בראש המשרד של חיזבאללה בטהרן עומד עבדאללה ספי א-דין, אחיו של בכיר חיזבאללה האשם ספי א-דין, שלפי גורמי ביטחון ישראליים חוסל גם הוא בתקיפות עוצמתיות בדאחייה. מאז אותה הופעה תקשורתית של קאאני במשרד של חיזבאללה בטהרן הוא נעלם, כך לפחות לפי פרסומים סעודיים.
1 צפייה בגלריה
yk14103817
yk14103817
(נעדר מאירועים משמעותיים. קאאני | צילום: רויטרס)
חלק מהשמועות טוענות כי נהרג בתקיפות העצימות בימים האחרונים בדאחייה. לפי דיווחים אחרים, הנושא מסתורי אפילו יותר. מקורות מסרו ל"אל-חדת'" ול"אל-ערבייה" הסעודיים, כי קאאני נמצא כעת בבידוד אחרי החיסולים האחרונים שהובילה ישראל מול מנהיגים איראנים בולטים. המקורות מסרו כי מ-7 באוקטובר ביקר קאאני מספר פעמים בציר של עיראק-סוריה-לבנון, ונפגש גם עם נסראללה ופואד שוכר, ששניהם חוסלו. מה שהגביר לפי המקורות את החשד מולו אפילו יותר, היא העובדה כי היה אמור להשתתף בפגישה של בכירי חיזבאללה שישראל תקפה בדאחייה. לפי המקורות, קאאני הודיע לנוכחים כי יצטרף לפגישה יחד עם ראש המשרד שלו, אך לאחר מכן התנצל שאינו יכול להגיע. נטען כי ישראל למעשה תקפה את הפגישה שממנה הבריז. לפי חלק מהשמועות, קאאני נמצא בחקירה בנוגע למותו של נסראללה.
השמועות כוללות תרחישים אחרים, המאשימים את ראש המשרד שלו, או גורמים אחרים בכוח קודס האיראני. עם זאת, ב"אל-ערבייה" נכתב כי בתוך חיזבאללה קיים החשד כי קאאני הוא שאחראי לחדירות לארגון. יש לציין כי מדובר בשמועות בלבד, ללא אישור רשמי. עם זאת, קאאני נעדר מאירועים משמעותיים באיראן.