"הייתה אזעקה, ואני, אשתי ושתי הבנות נכנסנו לממ"ד", סיפר אתמול עומר וייס, תושב הבניין בכרמיאל שספג פגיעה ישירה, ל"ידיעות אחרונות", "היה בום מאוד חזק וידענו מיד שהייתה נפילה אצלנו, אם כי לא ידענו אם זה טיל או כטב"ם. יש לנו משמעת ממ"ד, ובדרך כלל כשיש בום אנחנו הופכים את זה למשהו מצחיק בשביל הבנות. הפעם זה היה בום קיצוני, אבל שמרנו על קור רוח".
3 צפייה בגלריה
yk14103372
yk14103372
(פגיעה ישירה במוסך, קריית־שמונה | צילום: אפי שריר)
לאחר עשר דקות, יצאו בני המשפחה וגילו את היקף הפגיעה בבניין. "אנחנו גרים בקומת קרקע. בקומה העליונה היה חור בתקרה ובקיר, כל דודי המים התפוצצו וכל הבניין מוצף מים. אמא של אשתי גרה מעלינו, באנו לקחת כמה דברים ליומיים-שלושה הקרובים. נפגע התריס, מנורה, הדירות העליונות ספגו פגיעה ישירה על כל המשתמע. בדירות העליונות יש ממש חור בתקרה - זה היה טיל", הוא מתאר.
"אנחנו משפחה חזקה עם הרבה חוסן", הדגיש. "זו חוויה קשה של שוק, אבל בסך הכל עברנו את זה יחד עם כוחות מהמשפחה. אנחנו מתאוששים. זו לא חוויה נעימה, אבל עם כל מה שקורה במדינה, זו התמודדות קטנה עם מה שהמדינה מתמודדת איתה, עם מה שהחטופים עוברים. זה רק תזכורת שעם כל הקושי, וגם מה שעברנו במשפחה שלי, לא נוכל לעשות שום תיקון לפני שהחטופים ישובו הביתה". בפגיעה, מלבד הנזק לרכוש, לא היו נפגעים. אזעקות הופעלו אתמול בשורת יישובים, בהם מטולה וצפת. פגיעה ישירה נוספת נרשמה בדיר אל-אסד. לאחר הפגיעה, הובאו למרכז הרפואי לגליל 49 נפגעים במצב קל, כמחיצתם ילדים. רובם הוגדרו נפגעי חרדה, למעט שלושה שסבלו מכאבים באוזניים.
3 צפייה בגלריה
yk14103940
yk14103940
הנזק בדירה שנפגעה | צילום: דוברות עיריית כרמיאל
במהלך סוף השבוע יורטו גם שתי רקטות באזור חוף הכרמל וקיסריה נכנסה לראשונה לטווח מלבנון. פגיעה ישירה, ללא נפגעים, נרשמה גם במוסך בקריית-שמונה. בסך הכל, מערב החג בליל רביעי בוצעו מלבנון 870 שיגורים.
בתוך כך, הודיע אתמול פיקוד העורף על הקלה בהנחיות למרכז הארץ - אך גם אחריהן לא ניתן לקיים התקהלויות גדולות. לפי ההודעה, בתום הערכת מצב הודיע פיקוד העורף כי מאמש באזורי ההנחיה הכרמל, ואדי ערה, מנשה, שומרון, שרון, דן ירקון, השפלה ובחלק מיישובי עוטף עזה - ניתן לקיים התקהלויות עד 2,000 אנשים, במקום 1,000.
3 צפייה בגלריה
yk14103406
yk14103406
נזק לבניין בכרמיאל, אתמול
במקביל, חלה הקלה בהנחיות בכמה יישובים בגליל ומספר יישובים הועברו למדרג פעילות חלקית (טורעאן, חלק מיישובי המועצה האזורית אל-בטוף וחלק מיישובי מועצת עמק יזרעאל). בשאר אזורי הארץ לא חל שינוי בהנחיות.