1. שקט, קליל ואלגנטי

בין הקריאות התכופות של מאמן השוערים גיא וייזינגר שנשמעו בבירור (הוא מודע לעובדה שלשופט מותר לשרוק לפאולים של מכבי חיפה?) על רקע היציעים הריקים באצטדיון סמי עופר, קיבלנו כמה רגעי כדורגל בהחלט מרשימים שבהם ניצחה המארחת בקלילות את בני-סכנין 0:3 ועלתה, זמנית לפחות, לפסגת הטבלה.
2 צפייה בגלריה
yk14103702
yk14103702
(שחקני בית"ר ירושלים בטקס לציון אירועי 7 באוקטובר | צילום: שלו שלום)
כמה מסקנות שברק בכר יכול לסמן לעצמו:
1. דולב חזיזה חזר לגמרי לעניינים. שחקן אגף שמאל מעורב, יוזם, מכניס כדורים חכמים. ככה בדיוק נולד השער הראשון כשדאבל פס בין חזיזה למגן ויטאל אנסימבה איפשר לאחרון לפרוץ לרחבה, לשלוח ספק רוחב ספק בעיטה ולראות את השוער מוחמד אבו-ניל מפרגן במתנה לחג ודוחק את הכדור לשערו.
2 צפייה בגלריה
yk14103701
yk14103701
שלישייה קלילה. מכבי חיפה חוגגת עלייה למקום הראשון | צילום: עמרי שטיין
2. קסנדר סברינה עוד לא נכנס לעניינים. הוא מנסה להיות מעורב, אבל כרגע נראה מסורבל וחסר חדות. לעומתו, מתיאס נהואל שנכנס במקומו כמחליף, סיפק ניצוצות ומסתמן כמו בינגו.
3. אל תציקו לדין דוד בנבדלים או בסמול טוק עם מאמני נבחרת. תנו לו כדורים שנהדפים מהשוער/הגנה והוא כבר ידחוק אותם פנימה. כל היתר סתם מסבך אותו.
4. מסתבר שדיא סבע לא חייב קללות מהיציע כדי לשחק בלהט עד הדקה האחרונה וגם לכבוש שער לקינוח.
ומה עם המסקנות שיכול לקחת סלובודן דראפיץ' מהמשחק אתמול? יש לו קבוצה נחמדה, איאד אבו-עביד לוחם אמיתי שגם הציל גול בטוח מקו השער, למתנאל טדסה יש כדורגל והוא כמעט כבש את שער השבת, אבל לפני הכל המאמן חייב לקחת את אבו-ניל לשיחה. לא יכול להיות שהוא יהדוף כדורים (כולל בגול השני) בצורה כל כך גרועה.
לפני המשחק נערך, כמו בכל המגרשים, טקס לציון שנה לאירועי ה-7 באוקטובר והשחקנים ענדו סרטים שחורים. שחקני סכנין עלו למחצית השנייה בלי הסרטים, ובקבוצה תירצו: "חשבנו שהם רק לטקס". (שמעון אלבז)

2. הולכים נגד הזרם

בית"ר ירושלים רשמה פתיחת עונה טובה עם שלושה ניצחונות ומעידה אחת מול עירוני טבריה. קריית-שמונה, מנגד, התחילה עם ארבעה הפסדים והתעלות אחת - מול אותה טבריה.
פתיחת המשחק הלכה לפי התוכניות ובית"ר לחצה את העולה החדשה לשערה, אבל דווקא קריית-שמונה עלתה ליתרון משום מקום (25): ז'אן מרסלן פיספס כדור ארוך של האורחים, בילאל שאהין פרץ משמאל ומסר לנדב נידם שכבש מקרוב. מד הלחץ בטדי התחיל לעלות והגיע לגבהים חדשים כשהשופט עידן לייבה העניק לקריית-שמונה בחסות ה-VAR פנדל מפוקפק, אבל מיגל סילבה הדף את הבעיטה של עאיד חבשי. המגמה נמשכה אחרי ההפסקה, ופטריק טוומאסי (50) אפילו השווה ל-1:1, אבל ליותר מזה בית"ר לא הייתה מסוגלת אתמול. ברק יצחקי מציג קבוצה תוססת והתקפית, אבל גם כזו שיכולה להיקלע לימים שבהם שום דבר לא הולך - ואתמול היה יום כזה. וקריית-שמונה? היא אומנם לא מבריקה, אבל בהחלט אסור להספיד אותה ולשלוח אותה בחזרה לליגה הלאומית כבר אחרי עונה אחת. (שלומי אהרוני)

3. קצת שקט בצפון

מ.ס אשדוד והפועל חיפה הגיעו למשחק ביניהן באצטדיון הי"א אחרי 0:3 במחזור הקודם. הקבוצה של אלי לוי ניצחה בתוצאה הזאת את הפועל חדרה, ואילו זו של רוני לוי הפסידה להפועל באר-שבע. אתמול המגמה התהפכה והאורחים מהצפון חזרו הביתה עם ניצחון 0:1, ששיחרר לחץ וגם חיוכים אחרי פתיחת עונה לא מעודדת.
ואשדוד? כנראה שהחיסרון של חמודי כנעאן משפיע על כל המערכת, אחרת קשה להסביר את ההתבטלות וחוסר המחץ, משחק שלם ללא שום בעיטה או סיכון של שער היריב. על הניצחון חתום אחד השחקנים החמים בליגת העל בעונות האחרונות, גיא מלמד, שעשוי לקבל זימון לנבחרת במקום מנור סולומון ודור תורג'מן הפצועים. אבל זה לא רק הוא, שער הניצחון הובקע בסיומו של מבצע קבוצתי יפה: יונתן פרבר (54) מסר כדור עומק ללירן סרדל שהוציא כדור רוחב למלמד - ופנימה. את המילה האחרונה אמר בלם אשדוד, עומרי בן-הרוש, שספג שני כרטיסים צהובים בתוספת הזמן והורחק. (אלי לוי)

4. זו שעולה וזו שיורדת

הפתעת הליגה בני-ריינה מתחילה לאבד גובה. מכבי פ"ת המאכזבת, לעומת זאת, תופסת תאוצה בדרך למעלה ואחרי הניצחון 1:2 אתמול הפער ביניהן עומד של שלוש נקודות בלבד.
הפתיחה הייתה של ריינה, ובדקה ה-14 גיא חדידה העלה אותה ליתרון 0:1 ואת המאזן האישי שלו לארבעה שערי ליגה ושישה בכל המסגרות. הקבוצה של שרון מימר הורידה הילוך אחרי כיבוש השער, ומכבי פ"ת חזרה למשחק בזכות פנדל שנוי במחלוקת שהעניק לה השופט שניר לוי לאחר נגיעת יד של נאאל חוטבא ברחבה. את ויטאלי דמאשקן זה לא עניין והוא גילגל את הפנדל פנימה.
במחצית השנייה שתי הקבוצות הציגו יכולת חלשה מאוד, שני המאמנים רעננו את השורות עם חילופים, אבל זה עבד רק למכבי פ"ת כי בדקה ה-90 דמאשקן קיבל כדור עומק נהדר מהמחליף גיא דזנט והשלים צמד ומהפך. (לירן ביטון)

5. נקודה מהנקודה

הפועל חדרה הגיעה מהמקום האחרון, בלי אף ניצחון ואחרי משחק בו חטפה שלושה שערים מאשדוד הצנועה. לעומתה המארחת עירוני טבריה הגיעה ממרכז הטבלה, עם שני ניצחונות ואחרי תיקו הרואי מול האלופה מכבי ת"א. ברור היה מי עולה לדשא עם מצב רוח ומומנטום ומי כשהיא מרגישה את הגב מזיע וצמוד אל הקיר.
דווקא חדרה קיבלה הזדמנות להסדיר דופק בדקה ה-20 כשנשרק פנדל לטובתה אחרי נגיעת יד ברחבה. איציק שולמייסטר בעט מהנקודה הלבנה, אבל דניאל טננבאום הציל וגרם לחדרתים להילחץ מחדש. בדקה ה-45 קיבלה הקבוצה של סילבס הזדמנות לתקן: שוב נגיעת יד ברחבת טבריה, שוב פנדל, אבל הפעם איברהים סנגארה דייק והעלה את חדרה ליתרון. לצערה של סוגרת הטבלה זה לא הספיק, וצמד המחליפים של אלירן חודדה סידרו לטבריה שוויון. בדקה ה-78 הגביה שניר טליאס להארון שפסו שנגח וקבע 1:1 - שער שני שלו ברציפות אחרי השוויון המדהים בבלומפילד. לטבריה אין עדיין מגרש משלה והיא מארחת באצטדיון גרין, אבל בכל מקרה היא עדיין לא בלתי מנוצחת בביתה.
משחקי הערב. באר-שבע - הפועל ירושלים (20.15), נתניה - מכבי ת"א (20.30). מחזור 7 בלאומית (19.00): בני-יהודה - הפועל ר"ג, אום אל-פאחם - הפועל ת"א, כפר-שלם - כפר-קאסם, נוף הגליל - עכו, רמה"ש - כפר-סבא, הפועל פ"ת - יפו, ראשל"צ - עפולה, רעננה - הרצליה.