הצריכה הפרטית מתכווצת: ירידה בקניות לראש השנה למרות שהישראלים נשארו בארץ. על פי נתוני ריס, הדוגמת כ-2,700 חנויות אופנה, ירדו לראשונה המכירות בערב ראש השנה ב-%1.1 לעומת אשתקד.
השנה ניתן היה להבחין כי התנועה בקניונים דלה יחסית לערב חג, כמו גם בפאוור סנטרים הפופולריים בציבור. היממה שלפני ראש השנה מאופיינת בדרך כלל בקניות רבות, אך יש להזכיר כי בשעות אחר הצהריים של יום שלישי שעבר, לפני ראש השנה, הנחה פיקוד העורף את הציבור להיות בסמוך למרחבים מוגנים בשל חשש ממתקפת טילים מאיראן - הנחיה שהותירה את הצרכנים בביתם.
גם בשבועיים שקדמו לערב ראש השנה, נרשמה לפי ריס עלייה במכירות חנויות האופנה של 0.7% בלבד, שפירושה ירידה ריאלית, כי הציפייה הייתה שבגלל שיותר ישראלים נשארו בארץ, בגלל המחסור בטיסות, תהיה עלייה במכירות.
על פי נתוני ריס, המכירות בתחום האופנה בשבועיים שקדמו לחג, היו כמעט זהות לראש השנה בשנה שעברה.