בתזמון לא שגרתי, בשעה מאוחרת ערב חג הסוכות, הפתיעה אל על, שבשליטת קני רוזנברג, והודיעה על הצעה לרכישת 45% מחברת כרטיסי האשראי ישראכרט לפי שווי של 3.2 מיליארד שקל. מה לחברת תעופה ולשליטה בחברת כרטיסי אשראי? מתברר שאחרי הצלחתו של רוזנברג ברכישת השליטה באל על, שבה הוא מרווח "על הנייר" כמיליארד שקל – בא התיאבון. המלחמה סידרה "בוננזה" לחברת התעופה הישראלית, שנותרה כמעט יחידה בנתב"ג, והיא ניצלה זאת לגביית מחירי טיסה שערורייתיים שתורגמו מאז תחילת המלחמה ועד לרבעון השני ב-2024 לרווחי שיא בסך 266 מיליון דולר, והמלחמה עדיין כאן.
יש להניח כי רוזנברג צופה פני עתיד: ענף התעופה והתיירות הוכיח בימי הקורונה עד כמה הוא שברירי. רוזנברג יודע שכשהמלחמה תסתיים וחברות התעופה הזרות ישובו לישראל, ועימן התחרות – מחירי הכרטיסים והרווחיות של אל על ייחתכו בחדות. לא עוד טיסה לניו-יורק ב-3,000 דולר וב-13,000 דולר בביזנס. וכשזה יקרה בכלל לא בטוח שהמשקיעים, שהזניקו את מניית אל על בכ-130% מאז המלחמה, לא יממשו רווחים, ימכרו מניות ויצמצמו מאוד את רווחיו של רוזנברג. לכן תוספת של פעילות מסוג כרטיסי אשראי, שנחשבת יציבה ורווחית מאוד (ב-2023 הרווח הנקי של ישראכרט היה 252 מיליון שקל), תעניק עוד מקור הכנסה יציב וסולידי, שלא לדבר על האפשרות שאולי בעתיד עם הקלות רגולטוריות יוכלו חברות כרטיסי אשראי להפעיל גם בנק קטן.
אין ספק שכניסה לענף הפיננסים תכניס את הבעלים של אל על למועדון בעלי ההון המשפיעים בישראל. אבל הדרך לעסקה לא קלה. לרוזנברג יש עדיין מכשולים רבים כמו רשות התחרות שתבדוק את השלכות המיזוג על הריכוזיות, בדיקת נאותות שלו על ידי הגופים הרגולטוריים, התמודדות מול הצעה די דומה של חברת הביטוח מנורה והשאלה האם בעלי המניות של ישראכרט יעדיפו חברת ביטוח ותיקה או את רוזנברג כבעל שליטה. ימים יגידו.
כשחברות התעופה הזרות ישובו לישראל הרווחיות של אל על תיחתך. לא עוד טיסה לניו יורק ב-3,000 דולר וב-13,000 דולר בביזנס. ואז המשקיעים, שהזניקו את מניית אל על בכ-130% מאז המלחמה, עלולים לממש רווחים ולצמצם מאוד את רווחיו של רוזנברג