מועצת התיירות של גרמניה השיקה קמפיין דיגיטלי שמציג את אמה – משפיענית טיולים שמופעלת על ידי טכנולוגיית בינה מלאכותית, ומטרתה לקדם את התיירות במדינה ברשתות החברתיות. בעמוד האינסטגרם של אמה יש כבר סרטון שבו היא מציגה את עצמה. "אני אמה, המשפיענית הדיגיטלית שלך מטעם תיירות גרמניה", היא אומרת. "החל מהיום אקח אתכם למסע מרגש בערוץ שלי דרך הפינות היפות ביותר של גרמניה, מערים מרתקות ומקומות היסטוריים ועד פלאי טבע עוצרי נשימה. בואו נצא להרפתקה יחד!"
בעמוד יש הפניה לאתר שלה, שבו אפשר לשוחח איתה ב-20 שפות, כולל עברית, ולקבל המלצות.
בינתיים יש לה רק 1,636 עוקבים, אבל הפוסט הראשון עורר עניין רב וגרר יותר מ-1,600 תגובות, רבות מהן שליליות. "מה בנוגע לעבודה עם יוצרים אמיתיים שמקדמים את גרמניה על בסיס יומי?" שאל אחד המגיבים. אחר כתב: "זה רע. יש לנו כל כך הרבה יוצרי תוכן אמיתיים מעולים". מגיב אחר הסביר: "עבודה של משפיעני תיירות מבוססת על הדברים הקטנים, הפרטים הקטנים, סיפורים מצחיקים. רובוט שנוצר על ידי בינה מלאכותית אינו מציע יותר מחוברת פרסום נוצצת".
משפיענית בשם dangerousbiz כתבה: "אף אחד לא רוצה לצפות בדמות AI מזויפת, בגרסת AI מזויפת של גרמניה, נותנת טיפים בנושא טיולים או השראה. זה כל כך מזויף ומוזר".
ב"דיילי מייל" הבריטי נכתב כי מועצת התיירות הגרמנית מסרה בתגובה: אמה לא נוצרה כדי להחליף משפיענים אמיתיים, אלא רק כדי להשלים את המאמצים שלהם.