עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אמר בביקורו בלבנון אתמול כי "ארה"ב רוצה לסיים את הסכסוך בצורה מוחלטת ועלינו להגיע לנוסחה כדי לשים לזה סוף בפעם האחרונה. עלינו להבטיח כי כל הצדדים יודעים שיש ליישם את החלטה 1701. אנחנו מחויבים לפתור את הסכסוך על בסיס החלטה זו".
1 צפייה בגלריה
yk14124348
yk14124348
(הוכשטיין וראש ממשלת לבנון, אתמול | צילום: איי־אף־פי, Anwar Amro)
בכיר אמריקאי אמר לרשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית כי "ביקורו של הוכשטיין בביירות נועד לסיים את המלחמה ולא לקבל תנאים שלבנון רוצה להטיל על ישראל". לדבריו, "ביקורו של השליח המיוחד נועד לפרוס את צבא לבנון בדרום המדינה, יחד עם הגעת סיוע צבאי עבורו בשווי 350 מיליון דולר. הביקור נועד לסייע לצבא לבנון ולכוחות הבינלאומיים להבטיח את נסיגת חיזבאללה מאזורי הדרום, עד לנהר אל-אוואלי".
כמו כן, ישראל העבירה מסמך עקרונות להוכשטיין, לפיו אם לא יטופלו הפרות החלטה 1701 היא תפעל בעצמה, כך שיישמר לה חופש פעולה קרקעי ואווירי בדרום לבנון.
בדיון הקבינט אתמול בלילה הועלתה הצעה שלפיה ישוחררו כמה חטופים - תמורת שבועיים של הפסקת אש. ההצעה הוצגה לאחר שראש השב"כ רונן בר, שביקר שלשום בקהיר ונפגש עם ראש המודיעין המצרי החדש חסן רשאד, עידכן את הקבינט המדיני-ביטחוני בפרטי הנסיעה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את בר לנסות לשפר את התנאים מול המצרים. בכירים בממשלה אמרו כי הסיכויים לעסקה הם קלושים. "בשום שלב לא באמת היה מו"מ אמיתי מול חמאס. הם הציבו דרישה, ולא זזו ממנה במילימטר: סיום מוחלט של המלחמה ונסיגה מוחלטת מעזה, וזה לא יקרה", אמר גורם שמעורה בפרטים.