במשך כשעתיים וחצי נועדו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, ודנו בלחימה בכל הגזרות, באיראן - וגם בניצול חיסולו של יחיא סינוואר כדי לגבש עסקה לשחרור החטופים. בלינקן הציג מתווה לסיום המלחמה, וביקש מנתניהו למתן עוד יותר את תגובתה של ישראל באיראן ולחתור לסיום הפעולה הקרקעית בלבנון תוך ניצול ההישגים הצבאיים של ישראל והפיכתם להישגים אסטרטגיים. גורם מדיני הבהיר אמש: "ניהול המערכה הוא בידי ממשלת ישראל". היום יבקר מזכיר המדינה בסעודיה.
בתוך כך, חיזבאללה דחה את ההצעה שלפי דיווחים הונחה על שולחנו של ראש ממשלת לבנון שנפגש השבוע עם הנציג האמריקאי עמוס הוכשטיין. לפי העיתון "אל-אחבאר" הידוע כשופר של ארגון הטרור, נוסח ההצעה כולל, בין היתר, את הרחבת השליטה של הכוחות הבינלאומיים עד מצפון לנהר הליטני ומניעת נוכחות חמושה סמוך לגבול עם ישראל.
2 צפייה בגלריה
yk14125426
yk14125426
(לבנון: התקיפה בביירות, אתמול | צילום: FADEL ITANI, AFP)
אתמול, במהלך נאום בכיר חיזבאללה בדאחייה, צה"ל פירסם אזהרת פינוי לתושבים - והעיתונאים נמלטו. באחד מהתיעודים של התקיפה בביירות נראים בניינים קורסים, וגלי עשן גדולים סביב המבנים הצפופים.
בעזה, נמשכת פשיטת צה"ל בצפון הרצועה שאורכת כבר יותר משלושה שבועות, ומאזור ג'באליה ובית לאהיה פלסטינים נוספים התפנו דרומה.
2 צפייה בגלריה
yk14125717
yk14125717
עזה: עקורים פלסטינים נעים למרכז הרצועה | צילום: OMAR AL-QATTAA, AFP
ראש סוכנות אונר"א ניסה לדחוק בישראל להגיע לעסקת חטופים ולהפסקת אש לאחר חיסול סינוואר. "אנשים בצפון הרצועה רק מחכים למות. הם מרגישים נטושים, חסרי תקווה ומבודדים. אני קורא להפסקה מיידית, גם אם לשעות בודדות, כדי לאפשר מעבר הומניטרי בטוח למשפחות שרוצות לעזוב את האזור ולהגיע למקומות בטוחים יותר", אמר.