פחות משבועיים לפני מה שצפויות להיות בחירות מהצמודות והקריטיות אי פעם, הרטוריקה אמנם מסלימה אך המרוץ נותר צמוד עם נטייה קלה לטובת טראמפ - ושני המועמדים מנסים לעשות כל מה שאפשר כדי להניע את הקולות הצפים לכיוונם.
שלשום בלילה השתתפה האריס באירוע "אסיפת עיר" של רשת CNN, בו ענתה לשאלות מצביעים שהגיעו למקום, ובין היתר נשאלה ישירות האם היא חושבת שדונלד טראמפ פאשיסט, וענתה: "כן". בהמשך אמרה האריס שוב: "אני יודעת שלאנשים אכפת מהורדת מחירי המוצרים, ואכפת להם מהדמוקרטיה שלנו ושלא יהיה להם נשיא פאשיסט שמעריץ דיקטטורים".
2 צפייה בגלריה
yk14126153
yk14126153
(צילום: Matt Rourke, אי-פי)
ההסלמה ברטוריקה של האריס הגיעה אחרי ראיונות שהעניק הגנרל ג'ון קלי, שהיה ראש הלשכה של טראמפ בבית הלבן, ובהם סיפר כי טראמפ "אמר שוב ושוב שהיטלר עשה גם דברים טובים, ושהוא היה רוצה שיהיו לו גנרלים כמו להיטלר". קלי הצטרף לאנשי צבא נוספים שעבדו תחת טראמפ, כמו שר ההגנה לשעבר מאר ק אספר ומארק מילי שהיה הרמטכ"ל, ואמרו כי "לטראמפ יש תכונות פאשיסטיות והוא רוצה להיות דיקטטור".
טראמפ הגיב בדרכו הרגילה - עלבון ללא התייחסות לעובדות: "ג'ון קלי אדם עלוב שלא התייחסתי למה שהוא אמר לי בבית הלבן ושלחתי אותו הביתה".
2 צפייה בגלריה
yk14126154
yk14126154
צילום: Alex Brandon, אי-פי
לא ברור עד כמה קו ההתקפה המחריף הזה של האריס יכול לשנות קולות, אבל כן ברור כי בקמפיין שלה מאמינים בכך. לשם כך גם תישא האריס ביום שלישי אם נאום הסיכום שלה (Closing Argument) מחוץ לבית הלבן, במקום בו נאם טראמפ ב-6 בינואר 2021 לפני המהומות בגבעת הקפיטול.
טראמפ, שהוזמן לאותו אירוע טאון הול של CNN אבל סירב להשתתף בו, ערך "אסיפת עיר" משלו בג'ורג'יה בהשתתפות תומכיו. הוא חזר על אמירותיו נגד הגירה, ותיבל באמירות תמוהות ומחוסרות הקשר כגון "אנחנו צריכים לחזור ל-1798, אז היו לנו חוקים יעילים" ו"כשהייתי נשיא מנעתי מלחמה נגד צרפת". אחריכן, הוסיף עלבון כמיטב המסורת שלו, ואמר כי להאריס יש "איי-קיו נמוך". עוד אמר טראמפ, ולא בפעם הראשונה, כי הוא "מדבר עם בנימין נתניהו בכל יום".
במקביל, עוד התרחשות שבינתיים לא מונעת מטראמפ להתקדם אל עבר כס הנשיא, היא דיווח ב"הגרדיאן" אתמול על מתלוננת חדשה שטוענת כי טראמפ הטריד אותה מינית - כ"חלק ממשחק מעוות שהוא שיחק עם ג'פרי אפשטיין". הדוגמנית לשעבר, סטייסי וויליאמס, אמרה לעיתון כי אפשטיין הציג בפניה את טראמפ במסיבת חג מולד ב-1992: "הוא ודונלד היו חברים ממש-ממש טובים ובילו הרבה זמן ביחד". לטענה, כמה חודשים אחר כך היא ואפשטיין ביקרו את טראמפ במגדל שלו, שם "הוא משך אותי אליו ושם את ידיו על השדיים שלי. ראיתי אותו ואת אפשטיין מחייכים זה לזה".
קרוליין לאוויט, דוברת הקמפיין של טראמפ, הכחישה את הטענות ואמרה "זה פייק ניוז שהומצא על ידי קמלה האריס".
אתמול ערך טראמפ עצרות קמפיין באריזונה ומאוחר יותר בנבאדה, שם נתוני ההצבעה המוקדמת גורמים לאופטימיות רבה בצד הרפובליקני. היום יתראיין טראמפ בפודקאסט הפופולרי של ג'ו רוגן, כדי לנסות למסמר סופית את היתרון הגדול מאוד שיש לו בקרב מצביעים גברים. טראמפ קיבל גם בשורות טובות מסקר חדש של "וול סטריט ג'ורנל" שהעניק לו יתרון ארצי 45-47. לעומת זאת, סקר של אוניברסיטת מונמאות' הנחשבת מעניק להאריס יתרון ארצי 44-47, וסקר מדינות מתנדנדות של בלומברג העלה שוויון כמעט מוחלט בכל שבע המדינות שנכללו בו.
האריס השתתפה הלילה במה שהייתה אמורה להיות העצרת הגדולה ביותר שלה בקמפיין עד כה, בג'ורג'יה, לצד הנשיא לשעבר ברק אובמה ועם הופעה של ברוס ספרינגסטין. היום תיסע האריס לטקסס, מדינה שאין לה סיכוי לנצח בה, כדי להופיע לצד המועמד הדמוקרטי לסנאט, קולין אלרד, שנמצא במרוץ צמוד מול הרפובליקני טד קרוז. לצידה תופיע לא אחרת מהזמרת ביונסה.