הדלפת המסמכים המסווגים מהפנטגון, שעדיין מצויה בחקירה בארה"ב, היא זו שמעכבת את מתקפת התגובה של ישראל באיראן. כך דווח ביומון הבריטי "טיימס", מפי גורם מודיעיני הבקיא בהיערכות של ישראל. כמה שעות אחרי פרסום הדיווח הכחישו אותו בישראל ואמרו שאין אמת בכך שהמתקפה נדחתה.
ההערכה היא שהתקיפה הישראלית באיראן תהיה בזמן הקרוב ושהיא תהיה עוצמתית. בישראל לוקחים בחשבון גם אפשרות של תגובה איראנית מיידית, ויש היערכות גם לזה.
לפי הדיווח ב"טיימס" הבריטי, התקיפה המיועדת נדחתה בשל אותה הדלפה, שהתפרסמה בערוץ טלגרם פרו-איראני, לפני שהופצה גם ב-X (טוויטר לשעבר) - וכללה פרטים על היערכות ישראל לתקיפה עם טילים בליסטיים באיראן - והדבר סייע לטהרן לחזות את דפוסי התקיפה. כעת, לפי הדיווח, נראה שההדלפה שינתה את תוכניות המתקפה של ישראל, שנדרשה לפתח תוכנית חלופית.
ישראל, כך נכתב, מתכננת לתקוף מתקנים צבאיים של משמרות המהפכה האיראניים, והבטיחה לארה"ב שהתגובה לא תכלול את התשתיות הגרעיניות של איראן או את תעשיית הנפט שלה.
בהתאם לדיווחים, הנתונים המוזכרים במסמכים שדלפו הצביעו על כך שישראל עשויה לתכנן מתקפה דומה לזו המיוחסת לה באפריל, כשהשמידה לפי הדיווחים מכ"ם הגנה אווירית ליד אספהאן, בעקבות המתקפה האיראנית באותו חודש.
הפנטגון הכחיש שלשום שאריאן טבטבאי, שהוזכרה בדיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית כמי שעומדת מאחורי הדלפת המסמכים המסווגים, היא האחראית להדלפה. טבטבאי הוזכרה בעבר כבעלת קשר לאיראן. היא אמריקאית ממוצא איראני, שעובדת במשרדו של שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, "מחזיקה בגישה למידע סודי מאוד", לפי הדיווח - ועבדה בעבר עם רוברט מאלי, לשעבר השליח המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לענייני איראן - שפוטר לפני כשנה בגלל קשרים פסולים עם הרפובליקה האיסלאמית.
המסמכים מסווגים כ"סודיים ביותר" ומתוארכים ל-15 ול-16 באוקטובר. גורמים אמריקאיים אישרו את אמינותם של המסמכים, שנכתבו על ידי הסוכנות האמריקאית למודיעין חזותי וגיאוגרפי (NGA) – שאחראית על ניתוח מידע ותמונות שנאספו על ידי לווייני הריגול של ארה"ב – וכן על ידי הסוכנות לביטחון לאומי (NSA).