בזמן שכל כוכבנית עם שלושה שירים ורבע מוכתרת כתקוות המוזיקה הישראלית, זו שהעולם תכף נופל לרגליה, אמני הג'אז המקומיים שאשכרה מנהלים קריירות בינלאומיות חיים כמעט מתחת לרדאר בכל הנוגע לסיקור תקשורתי.
זה חבל, כי כמה מהם רושמים הישגים מרשימים. חוץ מלהופיע בפסטיבלים מרכזיים ולהקליט אלבומים בלייבלים הנחשבים ביותר, הם מייצרים עניין שסולל דרך גם לג'אזיסטים צעירים תוצרת הארץ. ומה שפעם היה במשורה, הפך בשנים האחרונות למבול מבורך, עד כדי כך שבתזמון כמעט קוסמי הוציאו שני המוזיקאים שנקראים אבישי כהן, החצוצרן והבסיסט, אלבומים חדשים בשבועיים האחרונים, ושניהם מלאי קסם ויופי.
כהן הבסיסט מגיש באלבומו החדש, Brightlight, ג'אז עשיר ונגיש כשלצידו מנגנים הפסנתרן גיא מוסקוביץ' והמתופפת רוני כספי. הן בקטעי המקור, ובהם רצועת הנושא ו-Roni’s Swing המלהיב, והן בסטנדרטים כמו Sumertime של גרשווין, הטריו בהובלת כהן מוכיח מעוף ודינמיות רבה.
2 צפייה בגלריה
yk14132524
yk14132524
(החדש של כהן הבסיסט. מהנה)
לאורך הקריירה שלו השכיל כהן הבסיסט לכתוב ולבצע ג'אז שיקרוץ לחובבים, אך גם כזה שלא ירתיע את אלה שאינם קשורים לז'אנר בעבותות. Brightlight הוא אחד מאלבומיו המהנים והשלמים ומהווה מקום טוב להתחיל בהיכרות איתו.
אצל כהן החצוצרן הדברים שונים. ב-Ashes to Gold, אלבומו החדש שיצא בלייבל הגרמני הנחשב ECM, מנגנים לצידו יונתן אבישי (פסנתר), ברק מורי (בס) וזיו רביץ (תופים), שהיו שם גם באלבומו הקודם והמומלץ, Naked Truth.
2 צפייה בגלריה
yk14132523
yk14132523
החדש של כהן החצוצרן. מנחם
Ashes to Gold הוא אלבום מהורהר המורכב מסוויטה לארבעה כלים, מעיבוד של כהן ליצירה של רוול ומהקטע The Seventh שכתבה בתו עמליה בעקבות 7 באוקטובר. כרגיל בכותרים מבית ECM, הנגינה חופשית, מרחפת ובעיקר מוקלטת ללא רבב. אבל כהן וחבריו מציעים כאן גם נחמה ואופק בתוך הכאוס הנמשך פה כבר יותר משנה, וזה חשוב יותר מכל איכות של סאונד