נובמבר כבר כאן – גם לפי לוח השנה, אבל גם לפי העובדה שבאתרי קניות רבים בעולם ובארץ יש כבר הנחות גדולות מהרגיל המקדימות את ימי המכירות הבינלאומיים הגדולים של החודש הזה – יום הרווקים הסיני, בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי וגם "שופינג IL" בישראל. ונראה שהמותג נובמבר מתאושש לעומת השנה שעברה.
"אחרי השנה שעברה, שבה קניות נובמבר היו בסימן ירידות מיד אחרי תחילת המלחמה, קיים סיכוי משמעותי שנראה השנה עלייה בקניות, ואפילו בהשוואה לנובמבר לפני שנתיים", אומרת ד"ר עינת סודאי, חוקרת מוח מהמרכז הרב-תחומי לחקר המוח באוניברסיטת בר אילן, המתמחה בהתמכרויות, ומסבירה: "מלחמה לאורך זמן מייצרת לחץ כרוני, שמגדיל את הסיכון שלנו לפתח התמכרויות או לחזור אליהן.
"מחקר שנערך בארץ בשנה האחרונה ופורסם ב-Journal of Psychiatric Research, מצביע שזה אכן כבר קרה בתחום השימוש באלכוהול (עלייה של 10%), עישון סיגריות (16%) ושימוש בתרופות הרגעה (11%). את ההתמכרות לקניות קשה יותר לחקור, ולכן עדיין אין ממצאים, אבל זה עלול לקרות לנו דווקא החודש. ריבוי הפרסומות למכירות עלול להעצים את התחושה שבקניות נוכל למצוא מזור לנפשנו המותשת והשחוקה, כשההנחות מספקות לנו את התירוץ 'לא ביזבזתי'. ככל שנקנה עוד ועוד אנחנו יכולים להגיע למצב של חוסר שליטה. עלייה חדה במיוחד צפויה בקרב ילדים ובני נוער, שחווים סטרס ומשוועים לתחושת התענוג שמעניקות הקניות, כאשר מנגנוני ההגנה של המבוגרים והחרדה מאובדן הכסף כמעט לא קיימים אצלם".
בנובמבר בשנה שעברה הייתה ירידה של 50% בהיקף הרכישות של ישראלים באתרי חו"ל, הן בגלל רצון להעדיף עסקים מקומיים והן מחשש שמשלוחים לא יגיעו, משחזרת גנית הראל, מנכ"לית מועדון הצרכנות "הוט", שצופה כי נובמבר השנה יתאפיין בהתחלה של חזרה להיקפי פעילות רגילים, עם גידול בקניות בעיקר בקטגוריות החשמל והאופנה, והתאוששות ברורה של ענף התיירות. "למרות הפרסומים על גזרות כלכליות שעתידות לפגוש את הכיס של כולנו".
גם ערן קריסטל, סמנכ"ל הסחר בדואר ישראל, אומר כי 2024 היא בינתיים שנה חזקה בהזמנות מאתרים בינלאומיים, שהצליחו לחזור לכמויות שגרתיות למרות אתגרי הטיסות לארץ, "גם כי האתרים מגלים יצירתיות (טיסות ייעודיות למטען, הטסות דרך מדינות שלישיות ועוד) וגם כי יש המון ביקוש".
בנוסף, חרמות הישראלים על האתרים הסיניים, שאפיינו את חודשי המלחמה הראשונים, התאדו. על פי נתוני הדואר, האתרים הסיניים ממשיכים לצמוח ולהוביל עם כמעט 75% מהחבילות המגיעות לארץ. המוביל הוא אתר עלי אקספרס (כ-55% מהחבילות מחו"ל), ואחריו שיין (7%-8%), ואתר טמו (Temu) החדש יחסית לא רחוק מאחוריו (7%-8%). מחוץ לסין מובילים נקסט ואמזון (כ-7% כל אחד).
באתרים הבינלאומיים עצמם, לפחות המרכזיים שבהם, צופים קצב הזמנות גבוה מצד ישראלים בחגי הקניות הקרובים, כמו בשנה שגרתית, מה שאומר 7-8 מיליוני חבילות שיגיעו לישראל בחודשים נובמבר עד ינואר, כ-30% יותר מחודש ממוצע.
האתרים והמשווקים הישראליים נערכים גם הם. לא רק אלה שמשתתפים בשופינג IL, שמארגנת גוגל ישראל ויתחיל מחר, עם למעלה מ-2,700 משווקים, אלא גם כל האתרים, הרשתות והחנויות הבודדות בכל תחומי הצריכה, לרבות תיירות (למעט מזון ומוצרי ניקוי). אם אתה לא משווק הנחות מיוחדות, אתה לא קיים.
המשווקים הגדולים ידעו שעליהם להיערך עם מלאים. בתחום מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הם נתקלו באתגר, אחרי שהיבוא מטורקיה, ספקית מרכזית של מוצרי חשמל לבנים, נחתך באבחה. הפתרון היה מוצרים חלופיים שיובאו מסין וממדינות ייצור אחרות. "נערכנו כדי להגיע לחגי הקניות עם מלאי גדול בכ-20% מהממוצע", מספר ארז וסנר, סמנכ"ל מחסני חשמל. "בנמל אשדוד אנחנו מאחסנים נכון להיום מספר שיא של 1,500 מכולות עם מקררים, מדיחים, מוצרי מחשוב, טכנולוגיה ואלקטרוניקה, ביניהם 40,000 מייבשי כביסה של אלקטרה (בעלת השליטה ברשת – ש"ח) ו-5,000 מסכים של צ'יק, TLC ואלקטרה".
וסנר מצפה לעלייה משמעותית במכירות בנובמבר, גם בגלל החשש מעליית המע"מ המתוכננת, וגם כי יותר ישראלים נהנים מכסף שהתפנה בסעיפי התיירות והנסיעות לחו"ל, וזאת למרות העלייה ביוקר המחיה.
הקנייה הממוצעת של ישראלים בחודשים האחרונים באתרים אמריקאיים עומדת על 175-225 דולר, אומר יניב קונטר, בעלי חברת המשלוחים "דילטס". לדברי בני בוחניק, מייסד ומנהל האתר וקבוצת הפייסבוק "כזה אני רוצה", רוב הסלים מאתרי חו"ל נעים בין 100 ל-300 דולר. על פי החוק, מי שמזמין ביותר מ-75 דולר חייב לשלם מע"מ ולעתים גם מכס על כל הסכום. "באתרים הבינלאומיים התאימו עצמם לתופעה והכינו מבצעים אטרקטיביים במיוחד, שיהפכו את ההזמנות למשתלמות על אף הצורך לשלם מסים ועלויות נלוות לשחרור בכניסה לארץ, כמו הנחות משמעותיות ובמקרים רבים משלוח חינם, ולעיתים עם שליח עד הבית", מבשר קריסטל, ומעריך שהשנה ישראלים רבים יקנו יותר מוצרים ששוויים מעל 75 דולר. הנה כמה טיפים ומידע חשוב למי שמתכנן קניות בחגי המכירות הקרובים:
• המכירות המוקדמות: המכירות הרשמיות הראשונות בישראל מתחילות כאמור מחר עם שופינג IL, שהשנה יימשכו 48 שעות. גוגל ישראל, המארגנת, לא אחראית על ההנחות, המחירים והמבצעים. "ידוע לנו שחלק גדול מהעסקים מציעים הנחות משתלמות, אבל זה לא תנאי להשתתפות", אומרים בחברה. שם המשחק הוא לתמוך בעסקים הישראליים. בין הנרשמים לאירוע המכירות למעלה מ-250 עסקים ישראליים שנפגעו במלחמה. כמחצית העסקים המשתתפים באירוע הם עסקים קטנים עם פחות מ-5 עובדים.
המכירות לא מתרכזות כמובן רק בימי המכירות הרשמיים, ומשנה לשנה מתרחבת השיטה של "מתיחת" ימי המכירות, כשהפער בין ההנחות בימים הנוספים לבין ההנחות בימים הרשמיים הולך ופוחת ומגיע לכ-10%-15% בממוצע (ההנחות הגדולות יותר הן בימים הרשמיים). וכך, עלי אקספרס נמצא כבר עכשיו עמוק במכירות המקדימות של יום הרווקים הסיני, שחל ב-11 בנובמבר. בסט ביי, רשת מכשירי החשמל והאלקטרוניקה האמריקאית, הודיעה על מכירות קדם-בלאק-פריידיי (שחל ב-29 בנובמבר) בתאריכים 8-20 בנובמבר (אחריהם כבר יתחילו כנראה המבצעים העמוקים יותר של בלאק פריידי עצמו). גם קוסטקו האמריקאית כבר התחילה במכירות הקדם, שיימשכו עד 17 בנובמבר, ויתחדשו לסיבוב נוסף מ-18 בנובמבר עד 2 בדצמבר, שהוא סייבר מאנדיי (סייבר מאנדיי, אגב, מהווה בפועל המשך של בלאק פריידי, לכן אם מצאתם מוצר במחיר טוב בבלאק פריידיי, אל תמתינו לסייבר מאנדיי. אתם עלולים להישאר בלעדיו). וולמרט תקיים את מכירות הקדם בין 11 ל-15 בנובמבר.
צפו למכירות מקדמיות גם של אדידס, שבשנה שעברה נתנה דילים מפתים לסניקרים ובגדי ריצה במכירות הקדם. בננה ריפבליק נתנה אשתקד 40% הנחה על מוצריה במכירות המקדימות. אלו יוגה התחילה השנה בראשית נובמבר עם 30% הנחה. דה צ'ילדרנ'ס פלייס האמריקאית נתנה במכירות המקדימות בשנה שעברה 80% הנחה על כל מוצרי האתר (השנה עדיין לא הודיעה). מייסי'ס התחילה בשנה שעברה ב-10 בנובמבר את המכירות המקדימות. שווה לעקוב. דווקא אמזון לא ממהרת, כי מכירות הפריים-דיי, ימי המבצעים העמוקים לחברי מועדון הלקוחות שלה "פריים", היו ב-8-9 באוקטובר. במגזין ואתר הצרכנות הבריטי הנחשב "Which?" מעריכים שאמזון תתחיל את המכירות באמצע נובמבר. מידע על המכירות המקדימות אפשר למצוא באתרים כמו blackfriday.com.
• כדאי להירשם למועדוני הלקוחות: למי שמעוניין לערוך קניות בחודש הקרוב, כדאי להצטרף לרשימות הדיוור של האתרים המעניינים אתכם, למשך חודש נובמבר וניתן לבטל אחר כך, ולקבל התראות על מבצעים, בדרך כלל 12-24 שעות לפני שהם עולים. כדאי גם להצטרף למועדוני הלקוחות הנחשבים – אפשר לבטל רישום תוך חודש, לפעמים יותר. המועדונים מעניקים הטבות מיוחדות מעבר לזכות להשתתף במבצעים לפני אחרים, כמו משלוחי חינם ואפילו הנחות נוספות של 5%-10%.
באמזון מינוי למועדון "פריים" עולה 14.99 דולר לחודש (ולשנה בתשלום מראש — 139 דולר), כשהחודש הראשון חינם, וקל לבטל. צעירים בגילי 18-24 מקבלים שישה חודשי ניסיון חינם במקום חודש אחד, ומחיר המינוי נמוך בכמחצית – 7.49 דולר לחודש, או בתשלום מראש — 69 דולר לשנה.
גם בוולמרט מינוי למועדון "קלאס" מעניק חודש ראשון חינם, וכעת דמי החבר הם בהנחה של 49%-50% דולר לשנה. מכירות בלאק פריידיי לחברי המועדון יתחילו כבר ב-11 בנובמבר, ובחלק מהמבצעים חברי המועדון יכולים להתחיל לקנות 5 שעות לפני כל השאר.
• שעת הקנייה קובעת: קמעונאים דיגיטליים רבים מעדכנים את המבצעים וההנחות בדרך כלל בשעות הלילה או לפנות בוקר (שימו לב להבדלי השעות כשמדובר באתרים בחו"ל). מעקב אחרי אתר נחשק בשעות לא שגרתיות עשוי לגלות הנחות שטרם פורסמו לקהל הרחב, ואם מדובר במוצרים פופולריים במיוחד – אפשר ליהנות מההנחה לפני שהמלאי אוזל.
• דגמי השנה הקודמת: נובמבר-דצמבר נחשבים לחודשי ההשקות של מוצרים חדשים לקראת חג המולד. כאשר הדגם החדש והיקר יוצא לשוק, צונחים מחירי דגמים קודמים, לא תמיד יש הבדלים דרמטיים בינם לבין הדגם החדש, וזו הזדמנות לרכוש. זה נכון למכשירים סלולריים, מחשבים ניידים ואייפדים, אבל גם למוצרי טיפוח ובישום. סוני יצאה לפני כשלושה שבועות עם הפלייסטיישן החדש, חמש PRO, ב-2,700 שקל בישראל. הדגם הקודם, שנמכר ב-2,400 שקל, צפוי לרדת בבלאק פריידיי אפילו ל-1,500 שקל. נינג'ה יצאה עם דגם חדש, עם מגירות כפולות, ביותר מ-1,000 שקל. צפו לראות בבלאק פריידיי דגמים קודמים ב-800 שקל ואפילו פחות.
• איפה לקנות: מבחינת האתרים הסיניים המובילים, אופנה ומוצרים לבית מומלץ לרכוש באתר שיין; מותגים סיניים כמו שיאומי, אנטר, יוגרין כדאי בעלי אקספרס (טמו צובר פופולריות אבל הוא אתר רב מלכודות לצרכנים).
רכישות קוסמטיקה כדאי להתחיל במבצעי קדם בלאק פריידיי באתרים של אמזון, מייסיס, אייהרב ואתרי היצרנים.
בארה"ב המשווקים לוקחים בחשבון שרוב קניות נובמבר הן לשימוש עצמי ולא מתנות, לכן יש מבצעים רבים על מוצרים כמו סמארטפונים, כולל דגמים חדשים של אפל, סמסונג וגוגל, שצפויים להיות מבוקשים במיוחד. במחשבים ניידים וטאבלטים, מותגים מובילים כמו אפל (מקבוק ואייפד), מיקרוסופט ודל יככבו בהנחות.
מכשירי בית חכם כמו גוגל נסט ואלקסה, שקעים חכמים, שעונים חכמים – חפשו באתרים המובילים בקטגוריות האלה: אמזון, וולמרט, בסט ביי, טרגט וקוסטקו, מעכשיו ועד בלאק פריידיי.
בתחום התכשיטים, באתרים האמריקאיים יהיו הנחות על תכשיטי יוקרה אבל גם על מותגים כמו פנדורה וסברובסקי, שנמכרים בארץ במחירים גבוהים עד עשרות אחוזים בהשוואה לחו"ל, ודמי המשלוח עבורם נמוכים יחסית.
בבלאק פריידיי ובמכירות הקדם שלו ניתן למצוא הנחות מרשימות גם על קונסולות ומשחקי וידיאו כמו נינטנדו סוויץ', פלייסטשן 5X, שלטים, אוזניות, רחפנים של DJI וצעצועים הנשלטים מרחוק, שעונים חכמים וצמידי כושר.
מוצרי חשמל קטנים למטבח ולבית עדיף לרכוש באתרים אירופיים, למרות שהמחירים בארה"ב טובים יותר, וגם מחירי השילוח, למרות המרחק, נמוכים יותר. הסיבה: המתח והתדר בארה"ב לא מתאימים לישראל. בדקו מראש.
טלוויזיות כדאי לקנות בארה"ב, בעיקר ברשתות כמו בסט ביי ו-וולמרט, במבצעי בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי. אמנם בדרך כלל מדובר בקטגוריית מוצרים שלא כל כך נשלחת לישראל, בגלל הגודל ודמי המשלוח, אבל כאשר יש הנחות של יותר מ-50%, ויש כאלו, כדאי לחשב את דמי המשלוח (אם אתם חברי מועדון הרשת, המשלוח בארה"ב חינם), להשוות מול המחירים בארץ, גם במבצעים הצפויים בנובמבר, ולעיתים תגלו שזה משתלם. ההנחות המשמעותיות צפויות לטלוויזיות K4 ו-K8 של סמסונג, LG וסוני.
אם אתם צריכים מוצרי תינוקות, חפשו באמזון "checklist". מדובר ברשימת מוצרי תינוקות במגוון ובמחירים מעוררי קנאה, ויש בה לא מעט דברים שנשלחים גם לארץ. הכינו רשימה והזמינו לקראת בלאק פריידיי כשהמחירים יירדו.
מי שצריך תחפושות לפורים: ביום חמישי האחרון חל חג התחפושות הנוצרי — הלואין, ומיום שישי אתרי התחפושות, בעיקר בארה"ב ובסין, מלאים בהצעות אטרקטיביות עם הנחות בשיעורים של עד 90%. חפשו במחלקת "CLEARNCE" של אתרי מכירות מובילים כמו halloweencostumes ,costumesupercenter ,halloweenexpress spirithalloween ו-fantasycostumes.
כלי מיטה ושמיכות: ינואר, ולא נובמבר, הוא חודש המבצעים האגרסיביים בקטגוריה, ובו רשתות כמו JCPenney, מייסי'ס ופוטרי בארן מכסחות מחירים ב-50% – אבל המשלוחים יקרים, בגלל הנפח. חשבו היטב.
• ארה"ב או אירופה: על אופנה ההנחות בחו"ל אמנם מפתות, אבל מניסיון העבר, הקמעונאים מכניסים בתקופה זו למבצעים את מגוון פריטי האאוטלט שלהם. מוצרי אופנה עדכניים יעלו למכירות בינואר, אחרי חג המולד. בארה"ב ההנחות אגרסיביות יותר לעומת אתרים אירופיים, וגם עלויות המשלוח נמוכות בהשוואה. אירופה מציעה את פריימרק, המפעילה בגרמניה אתר אונליין עם הנחות של 40%-80% בבלאק פריידיי. היום יש אפשרות משלוח מגרמניה דרך החברות הישראליות ברלין ביי ודילטס, אבל דמי המשלוח יחסית גבוהים. השאלה מה עדיף – פריימרק במבצע או עלי אקספרס. לשיקולכם. תלוי במוצר. האתר הפולני של "זארה הום" נחשב משתלם במיוחד. אפשר לשלוח לכתובת של ברלין ביי או דילטס. המשלוח בין מדינות השוק המשותף באירופה הוא חינם.
ויש מותגים נחשבים שלא ייהנו ממבצעים אמיתיים: במוצרי נספרסו ובמחשבים ואייפדים של אפל יש מבצעים, אבל לא מבצעי כאסח, כי הם עובדים יותר בשיטת ההטבות. במוצרים אחרים אפל יותר נדיבה במבצעים, אבל לא כמו סמסונג או יצרנים סיניים.
• אתרי השוואות מחירים: מומלץ להיעזר באתרים כאלה, אבל לא הצלחנו למצוא אתר שיקיף את המחירים גם בישראל, גם באתרים הסיניים וגם באתרים הפופולריים בארה"ב ואירופה. זאפ הוותיק מספק אינדיקציה לרמות המחירים בארץ בלבד, ולא כל הרשתות המשתתפות במבצעי בלאק פריידיי כלולות בו. אתר קומפופו הישראלי מספק בעיקר השוואות מול אמזון, עלי אקספרס ואי-ביי, בתשע מדינות, כולל אוסטרליה, פולין, גרמניה, ספרד וארה"ב. "לפעמים אי-ביי פולין יכולה להציע מחיר נמוך שלא מכירים בארץ, והמשלוח כלול במחיר", מציין איציק פילוסוף, ממקימי האתר. האתרים האמריקאיים camelcamelcamel ו-keeper מספקים את מחירי המבצעים האגרסיביים של אמזון. Honey האמריקאי משוכלל יותר ומספק השוואה לכל מה שנמכר באמזון, וולמרט ובסט ביי, ועוד רשתות ואתרים מובילים. יש עוד אתרי השוואות. הטובים שבהם מאפשרים למקד חיפוש ולבקש התראות.
• משלוחים חינם עד הבית: עלי אקספרס חוללה לאחרונה "רעידת אדמה" עם ההכרזה על משלוחים עד הבית חינם (במקום לנקודות האיסוף המסורתיות). זה התחיל בפיילוט, ונכון לעכשיו 35%-40% מהמוצרים המקוטלגים תחת קטגוריית Choice – המתאפיינת בהנחות של עשרות אחוזים – נשלחים עד הבית, חלקם בחינם. עד יום הרווקים (11 בנובמבר) יגדל משקלם ל-60% ממגוון מוצרי ה-Choice. הקץ' — רק בעת הרכישה ניתן לדעת אם הפריט נשלח הביתה חינם; אמזון שולחת הביתה בישראל חינם מוצרים שמחיריהם 49 דולר ומעלה, בתנאי שהם לא בעלי נפח או משקל גדולים מדי. ברכישת קופסת לגו גדולה או מכונת קפה שמשקלה יכול להגיע ל-10 ק"ג, אתם עלולים לגלות שיש דמי משלוח מלאים. בדקו לפני השלמת הקנייה; באייהרב תקבלו את המשלוח הביתה בתוספת 4 דולר.
• זמני משלוח: זמני המשלוח קצרים בהשוואה לחודשי המלחמה הראשונים אבל עדיין ארוכים בהשוואה למצב לפניה. לא ברור מה יקרה בנובמבר. מאמזון ארה"ב לוקח לחבילה כשבועיים בממוצע להגיע, מאירופה – כשלושה שבועות. מעלי אקספרס – שבוע וקצת. מנקסט — עשרה ימים עד שבועיים. מאסוס, אייהרב והאתר הפולני LADY MAKEUP — שבוע-שבועיים.
• רשימות: כמו תמיד והשנה במיוחד, כדי לא להיסחף לקניות אימפולסיביות – צרו רשימת מוצרים שאתם רוצים, עם הבחנה לאלה שהם דחופים (ובהם אתם עשויים להתפשר על עומק ההנחה) ואחרים שבהם ניתן לחכות. כדי שתהיו בטוחים עד כמה אטרקטיבי מחיר הסייל, הוסיפו לרשימה גם מה הדגם שאתם צריכים ו-1-2 דגמים אלטרנטיביים, ומה היו רמות המחירים בשנה/חצי שנה האחרונה, כולל מבצעים.
• חוסרים: בעיות השילוח הימי, אתגרי הטיסות והפסקת היבוא מטורקיה עלולים לגרום לחוסרים. למותגי "לנקו" ו"בלומברג", לדוגמה, שיוצרו בטורקיה, לא צפויה אספקה חדשה — יימכרו רק המלאים שבארץ. צפוי מחסור באיירפודס, במיוחד בדגם פרו 2. כך גם בדגמים מסוימים של הסלולריים של סמסונג.
• "בדקנו את המוצרים": התייחסו בזהירות לאתרים הדוחפים אתכם ל"קנייה חכמה" תחת הסיסמה "בדקנו את המוצרים", ולהמלצות של משפיענים/ניות. כולם מתוגמלים. במיוחד כשמדובר במוצרים לילדים.
• לא הכל מחיר: קראו את תנאי המבצע — יש הגבלות על ההחזרה? מהם דמי המשלוח? זמני האספקה? האחריות, הגנת פייפאל, היסטוריה של שירות הלקוחות של האתר?
• מה אסור ליבא לישראל: יש דברים שאסור לייבא לארץ. לדוגמה, מכשירי קשר בתדרים מסוימים, כלי נשק, קסדות אופנוע ועוד. הרשימה המלאה נמצאת באתר משרד הכלכלה. ודאו לפני ההזמנה. בשמים וחלק ממוצרי הטואלטיקה, כמו צבעי שיער מסוימים, נחשבים דליקים. גם סוללות הן בעייתיות. ודאו שלחברה השולחת יש אישור לשלוח אותם (קראו בתקנון האתר או שאלו בצ'אט).
• בדואר מפצירים: ציינו בהזמנה כתובת מדויקת כולל מיקוד ללא טעויות וכן את מספר הטלפון הנייד שלכם, כדי שתוכלו לקבל את ההודעות כשהחבילה מוכנה למסירה.
• היזהרו מהונאות: נובמבר נחשב לחודש המועדף על פושעי הסייבר, ומאז המלחמה ישראל היא יעד מיוחד. הם מסתתרים מאחורי חנויות מזויפות, כולל כאלה שמופיעות באתרים לגיטימיים כמו פייסבוק מרקטפלייס, ומנסים לפרוץ לחשבונות של לקוחות, או מבצעים "פישינג" כדי לקבל מידע אישי וכספי שלכם. אתם עשויים אפילו לקבל בסמס או מייל הצעות לזכות בגיפטקארד מפתה. לחיצה על הלינק תגרום להדלפת פרטיכם האישיים. קיבלתם מסרון שמבקש מכם להזין פרטי כרטיס אשראי? בדקו באתר הדואר לפי מספר הפריט האם מדובר בחבילה שאתם מצפים לה. לא תאמינו כמה נופלים בפח הזה. בהודעות מהדואר תמיד יופיע מספר הפריט, והבדיקה יכולה לשמור עליכם מפני ניסיונות הונאה. השתמשו בסיסמאות חזקות והפעילו אימות דו-שלבי. השתמשו אך ורק באתרים מאובטחים. הימנעו לחלוטין מלהקליק על פרסומות קופצות, גם אם יש בהן מבצעים חסרי תקדים. הן זדוניות פעמים רבות.
* הטיפים נאספו בסיוע גנית הראל, מנכ"לית מועדון הצרכנות הוט, יניב קונטר, מנכ"ל חברת המשלוחים האמריקאית דילטס, ערן קריסטל, סמנכ"ל הסחר בדואר ישראל, בני בוחניק, מייסד ומנכ"ל "כזה אני רוצה", יותם לין, CTO קומרס ב"אלעד דיגיטל", אלכס שטיינברג, מנהל מוצרים בחברת אבטחת המידע ESET ישראל, ארז וסנר, סמנכ"ל רשת מחסני חשמל ואתר הסחר Payngo.co.il, ליאור חמו מנכ"ל "לאסט פרייס", איציק פילוסוף, ממייסדי ומנהלי "קומפופו".
ד"ר עינת סודאי: "מלחמה לאורך זמן מייצרת לחץ כרוני, ריבוי הפרסומות למכירות עלול להעצים את התחושה שבקניות נמצא מזור לנפשנו המותשת והשחוקה, כשההנחות מספקות לנו את התירוץ 'לא ביזבזתי'"