2 צפייה בגלריה
yk14151021
yk14151021
(צילום: ערן גרנות)
1. את נמצאת בקשר ישיר עם מנהלי חברות התעופה הבינלאומיות. מה הם אומרים לך?
"שיש שלוש בעיות שמונעות מהם לטוס לכאן: החקיקה הישראלית שמחייבת אותם להעניק פיצוי לנוסע שטיסתו בוטלה או למצוא לו טיסה חלופית שעולה פי כמה מהכרטיס המקורי, החשש של הצוותים לטוס לישראל ועלות ביטוחי המטוס והצוות".
2. את מאמינה שיש כאן באמת רק שיקולים בטיחותיים, תפעוליים וכלכליים?
"ממש לא. הטייסים, ובעיקר צוותי האוויר הצעירים שמקבלים את המידע שלהם מהטיקטוק, בטוחים שתל-אביב היא אזור מלחמה. התגבשה אווירה שלצערי ישראל נירמלה אותה בחוסר המעש שלה, שאנחנו מוקצים ושזה בסדר לא לטוס לכאן".
3. האם משבר התעופה הנוכחי עולה בעוצמות שלו על זה שחווינו בקורונה?
"המשבר הנוכחי עולה עשרות מונים על המשבר בקורונה. במהלך הקורונה החברות שסיפקו שירותים בנתב"ג קיבלו סיוע מהמדינה והעובדים קיבלו חל"ת – כך שניתן היה לשמור עליהם. היום המדינה לא מסייעת בצורה משמעותית".
2 צפייה בגלריה
yk14150131
yk14150131
נחמה רונן, יו"ר ממן, שמעניקה שירותי קרקע לחברות תעופה | צילום: יוני רייף
4. איך המשבר בתעופה ישפיע עלינו בשנה הקרובה?
"מחירי הטיסות יעלו בעשרות אחוזים בשל ההיצע הנמוך של הטיסות, יהיו הרבה פחות יעדים לטוס אליהם, הטיסות יתארכו בשל הצורך בקונקשנים, ונצטרך להכניס למרכיב החופש עלות נוספת של לינה בין הקונקשנים".
5. מה המדינה יכולה לעשות כדי לשנות את המציאות הזו?
"עונת החורף כבר אבודה, אבל אם רוצים להיערך לפסח ולקיץ צריך לחשוב מחוץ לקופסה. למשל, להגיע להסכמות עם ממשלת יוון על מנת להפוך את אתונה למרכז עבור חברות התעופה האמריקאיות עם קונקשן מסודר לישראל".