אמן חפץ חיים צריך לדעת כיצד להמציא את עצמו מחדש, כשאת פירות היציאה מאזור הנוחות קולטים לעיתים רק ממרחק הזמן. אצל מירי מסיקה, מהזמרות המצליחות והטובות בארץ, השינוי הזה החל באלבום "אלוהי הדברים הקטנים" שיצא ב-2017. אחרי כמה אלבומים שהציעו עוד מאותו הדבר, היא חברה שם למוזיקאי ניר מימון (שעבד בין היתר עם דודו טסה) ולרוני בראון (שכבר המציא והמציא מחדש קריירות של כמה זמרות). זה היה האלבום הראשון שבו מסיקה לא ניסתה לרגש בכוח אלא לעשות משהו בסיסי למדי שנדמה שהמיינסטרים הישראלי איבד בשנים האחרונות: לאסוף שירים טובים, לעטוף אותם בהפקה נטולת התרפסות ופשוט לשיר. וכך הדיווה אולי נשארה בבית, אך במקומה הגיעה לאולפן וואחד זמרת.
1 צפייה בגלריה
yk14152594
yk14152594
("שלך, אסי". כתף חמה לאמן המילים)
"שלך, אסי", החדש של מסיקה, מהווה קפיצת מדרגה נוספת בקריירה שלה. האלבום החדש, הנהדר והדי שונה הזה תוכנן לצאת ב-8 באוקטובר אשתקד, אך הטבח הנורא דחה את צאתו. ההמתנה השתלמה. זהו אלבום קונספט המבוסס על מכתבים שכתב לה אסי דיין, הקולנוען והתסריטאי המנוח, שידע להפוך בעברית וללוש אותה כרצונו.
לצד מסיקה, שהייתה שותפה לעריכת הטקסטים וללחנים, נמצאים כאן מימון, וגם טסה (שהלחין את "שלא ניפול למעלה" המזרחי-אלקטרוני, שהוא אחד השיאים כאן), אלון עדר (ב"אבל אהבה" וב"המוות אינו בנוי לקראתי 2"), אלנתן שלום (שהלחין יפה את "1970" ואת "אחת בלילה"), גידי גוב (שמצטרף ב"האושר האחרון"), גילה אלמגור, כוכבת "החיים על אגפא" של דיין (ב"בראשית"), שולי רנד, שגם הוא זרח בסרט האפל ההוא (ב"המוות לא בנוי לקראתי 1"), והחברה קרן פלס (ב"תמר").
דיין מתגלה כאן כאדם המתמודד עם קשיים, כמו למשל ב"רוב הזמן אני לבדי" ("ויוצא שרוב הזמן אני לבד/ מדבר עם עצמי, קורא לי 'אתה'/ ואתה מנסה לברר איך זה שכבר כמה שנים/ אתה תקוע בחברת עצמך"), אך ההגשה מלאת החמלה של מסיקה לאורך האלבום מקילה במעט על הכאב של אמן המילים ומעניקה לו כתף חמה.