הישראלים נאלצים להישאר בארץ וחברות האופנה מצמצמות את ההנחות לנוכח הביקושים הגדלים. כך עולה מהדוחות של גולף ודלתא שפורסמו אתמול, ושמראים על שיפור במכירות וברווחיות. בשניהם מצוין בסעיף הרווח הגולמי לרבעון שלישי שאחת הסיבות לשיפור היא הירידה בשיעור ההנחות הניתנות לצרכן.
בדוחות קבוצת גולף שבשליטת אייל גרינברג נאמר: "הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-123.4 מיליון שקל לעומת כ-119.8 מיליון שקל (כ-58.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מירידה בשיעור ההנחות".
גם קבוצת דלתא יצרנית הלבשה תחתונה, ביגוד לבית ועוד, בשליטת אייזק דבח, מדווחת על גידול ברווח הגולמי ברבעון השלישי שצמח בכ-39% והסתכם בכ-170.4 מיליון שקל לעומת כ-122.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו מהמכירות עמד על כ-59% לעומת כ-57.1% ברבעון המקביל אשתקד.
החברה מסבירה, כי "הגידול בשיעור הרווח הגולמי מסך המכירות נבע בעיקר מדיוק תמהיל המוצרים וגידול בביקושים שתרם למכירתם בשיעורי הנחה מופחתים". כלומר, ההנחות צומצמו.
העובדה שמחיר כרטיסי הטיסה לחו"ל יקרים מאוד לאחר שרוב חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לארץ בעקבות המלחמה, הותירו את הישראלים בבית. תנועת הנוסעים בנתב"ג הגיעה לשפל של 30 עד 36 אלף נכנסים ויוצאים ליום, כך שיותר ישראלים צורכים מזון ומוצרי צריכה וביגוד בארץ.
כמובן שהשיפור ברווחיות לא מגיע רק מצמצום הנחות. גולף ביצעה תוכנית התייעלות מקיפה, סגרה סניפים מפסידים, צימצמה עובדים ונפטרה מעדיקה ההפסדית - פעולות שהעבירו אותה ברבעון זה מהפסד לרווח. לגבי דלתא, המנכ"לית עינת דנגור אמרה: "אנחנו ממשיכים לדייק במוצרים. מכרנו יותר מוצרים בתחילת העונה ולכן הנחות סוף עונה היו מעטות".
דלתא סיימה את הרבעון השלישי בעלייה של 35% בהכנסות שצמחו ל-289 מיליון שקל. החברה סיימה עם רווח נקי בסך 30.6 מיליון שקל זינוק של 88%. חברת גולף דווחה על רווח נקי של כ-12 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024, לעומת הפסד של כ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.