כנהג, כנוסע או אפילו כהולך רגל שחוצה את הרחוב, בשנים האחרונות כל עלייה על הכביש מרגישה כמו הטלת מטבע. אתמול התכנסו אנשי מקצוע מענף הבטיחות בדרכים ובני משפחות שאיבדו את קרוביהם בתאונות לדון בנושא בפאנל "המלחמה השקטה: הקטל בדרכים", בהנחיית כתב התחבורה והתשתיות של ynet ו-”ידיעות אחרונות”, דן רבן.
"לצערי, קשה לדבר על הדרך שבה הממשלה מתייחסת למצב הקטל בדרכים, כי אין באמת התייחסות אמיתית" סיפר מנכ"ל עמותת אור ירוק, עו"ד יניב יעקב. "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים זה גוף שמקוצץ לאורך שנים. הוא התחיל עם תקציב של 550 מיליון שקלים, והיום הוא עומד על תקציב של 62 מיליון שקלים", הוא הוסיף.
"צריך מישהו שייקח אחריות” הוסיף יעקב. “בין אם זו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים שנכון להיום זו האחריות שלה, ובין אם זה במשרדים אחרים. להציב את זה בראש סדרי העדיפויות - ולתת לזה תקציב". צופיה אביטן, שאיבדה את בנה נועם (נומי) כהן בתאונת דרכים, סיפרה בכאב על התחושות. "שאפשר להכניס קורסים של מיומנויות נהיגה לרוכבי אופנוע, אבל זה לא קיים, זה לא קורה. יש כל כך הרבה מה לעשות. הפכנו להיות סטטיסטיקה, אבל אני לא סטטיסטיקה - אני איבדתי את הילד שלי".