אחרי 19 שנה וחזון שנכשל לכבוש את ארה"ב עם חומוס ישראלי: שטראוס מכרה ב-900 מיליון שקל את מלוא אחזקותיה (50%) בסברה ואובלה לחברות בבעלות פפסיקו, המחזיקות ביתרת האחזקות בתאגידים האלה. המכירה תושלם בדצמבר.
סברה היא חברת מטבלי החומוס של שטראוס בשותפות עם פפסיקו בארה"ב, ואובלה היא חברת מטבלים של החברות מחוץ לארה"ב. מכירותיה של סברה צנחו בעיקר בשל משבר הסלמונלה שעברה ב-2020. בשיא הצלחתה בשנים הראשונות תפסה סברה 60% מנתח שוק בארה"ב וירדה ל-36%.
שטראוס נכנסה לסברה בשנת 2005, אז רכשה 51% ממותג חומוס מקומי עבור תשעה מיליון דולר. ב-2007 הצטרפה פפסיקו, ענקית המשקאות והחטיפים המלוחים, לשותפות ב-50% כמענה לטרנד המזון הבריא.
לפני חודשיים נחשף ב"ממון" כי שטראוס עומדת למכור את חלקה בסברה, וגורמים שם הסבירו כי החברה לא הצליחה לשנות את הרגלי הצריכה של האמריקאים, ולגרום להם להפוך את החומוס לתוספת קבועה לארוחה או למילוי סנדוויצ'ים, כמו בישראל.