2 צפייה בגלריה
yk14166313
yk14166313
(צילום: שאטרסטוק)
1. הסופגניות יתייקרו השנה? "התייקרות חומרי הגלם כמו סוכר, שמן וקמח, לצד זינוק בעלויות כוח האדם, משפיעה השנה באופן ישיר על תמחור הסופגניות. אנחנו עושים מאמצים גדולים לספוג חלק מהעלויות, מייעלים תהליכים פנימיים ומחפשים פתרונות כדי שהמחירים יישארו הוגנים".
2. עד כמה הישראלים עדיין נאמנים לסופגניות הקלאסיות? "הסופגנייה עם ריבת התות ממשיכה להיות הכוכבת הבלתי מעורערת של החג, ומהווה כ-49% מסך המכירות. מדובר בנוסטלגיה שמדברת לכל שכבות הגיל. אחריה, הסופגניות עם ריבת חלב זוכות ל-23% מהמכירות – כאן כבר מדובר בקהל צעיר יותר שמחפש חוויה שונה".
2 צפייה בגלריה
yk14164786
yk14164786
עופר נאמן, מנכ"ל רשת מאפה נאמן | צילום: גיל אבירם
3. מה מחיר הסופגניות הפשוטות?
"הסופגניה הקלאסית עם ריבת התות עולה 6 שקלים, סופגניית ריבת חלב עולה 8 שקלים".
4. מה נתח השוק של הסופגניות המיוחדות והיקרות יותר?
"סופגניות במילוי שוקולד מהוות כ-11% מהמכירות, ומה שנשאר מתחלק בין הסופגניות המיוחדות כמו פיסטוק, קרמל מלוח וטעמי פרימיום אחרים. למרות החידושים, הסופגניה הקלאסית עם הריבה נשארת בלב של הלקוחות".
5. אז הצרכן הישראלי לא פתוח יותר לשינויים? "למרות הנאמנות לסופגניות הקלאסיות, יש שינוי משמעותי בהעדפות של הישראלים. אם פעם היינו עדים למכירות כמעט בלעדיות של הקלאסיות, היום הדרישה לטעמים חדשים ולסופגניות פרימיום עולה באופן ניכר. זה לא רק עניין של אופנה, אלא שינוי בהעדפות".