הפקק בנמלי ישראל חוזר: 48 אוניות מחכות בתור לפריקה (נכון לאתמול) בעיקר אוניות עם מטען כללי, ברזל ומלט (לפריקת אוניות מכולות, יש עדיפות). החשש כעת הוא שעם הפסקת האש יבוא הברזל והמלט יזנק לצורכי תחילת שיקום הדרום והצפון, והפקק יהיה כאוטי.
הפקק נוצר כתוצאה מחסור ברציפים לפירוק סחורה. היבואנים טוענים, ששרת התחבורה מירי רגב מסרבת לפתוח רציפים חדשים לפריקה, למרות בקשות חוזרות ונשנות מצד תעשיינים ויבואנים כאחד. באפריל השנה פג תוקף האישור לפתיחת הרציפים 7 ו-8 בנמל המפרץ ורציף 28 בנמל הדרום ומאז לא חודש, כ "הגנה" בגיבוי ההסתדרות על נמל אשדוד שנותר בבעלות ממשלתית.
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, פנה השבוע בנושא בדחיפות למנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן והתריע בפניו כי משבר התובלה הימית אשר הולך ומחריף ומוביל לנזק של מיליארדי שקלים למשק.
"למצב זה השלכות הרסניות על המשק הישראלי ותוספת עלות עצומה לבעלי המטענים אשר בתורה באה לידי ביטוי ביוקר המחיה. לצערי, ולמרות התראות חוזרות ונשנות, המדינה לא השכילה לנצל את השנתיים האחרונות במטרה לבצע הסדרה אמיתית ובת-קיימא בנמלי ישראל", כתב ד"ר תומר.
התעשיינים דורשים כי יינקטו באופן מיידי צעדים ובהם מתן היתר לפריקת כל סוגי המטענים בכלל הרציפים הזמינים, תקנות לפעילות מוגברת בסופי שבוע, הארכת משמרות העבודה, והעסקת עובדים זמניים נוספים בנמל אשדוד.