לא רק התייקרויות ב-1 בינואר: חברת שסטוביץ, יבואנית מותג הפסטה ברילה, הודיעה על הורדת מחירים של 10% בממוצע על חלק ממוצרי פסטה ברילה. ההוזלה כוללת את סדרת הפסטה הקלאסית, שמהווה את רוב מכר הפסטה וכן את סדרת הפסטה ללא גלוטן.
בכך היא מורידה מחירים למחירי טרום 2024, לפני העלאת המחיר שלה בינואר השנה, אז ייקרה את ברילה ב-10%.
לפי חוק המזון, היבואנית יכולה לדרוש מהקמעונאים להוריד מחירים בהתאם להורדה (בניגוד להעלאת מחיר).
הורדת המחיר מתאפשרת בזכות ירידת מחירי הקמח העולמיים, לצד מאמציה של שסטוביץ מול ברילה העולמית.
שסטוביץ החלה לאבד השנה נתחי שוק. נתח השוק שלה ירד מכ-26% ל-22%. הסיבה הייתה שהמחיר שלה הפך לגבוה מדי והמותג ברילה הפך לפחות תחרותי, בעוד המתחרים המתרבים במדף הפסטה – מתחזקים על חשבונו.
פסטה ברילה 500 גרם נמכרת ברשתות השיווק ב-8.90 שקלים בדרך כלל או ב-10.90-7.90 שקלים. במבצעים היא נמכרת בדרך כלל ב-2 ב-14.90 שקל או 3 ב-18 שקל. ברשתות חרדיות אגב אפשר למצוא ברילה ב-6.90-5.90 שקלים. רבים מהמותגים המתחרים נמכרים במחיר מעט נמוך יותר.
משסטוביץ נמסר: "בשנים האחרונות נאלצנו להתמודד עם עליית מחירים מצד הספקים הבינלאומיים של המוצרים. אנו שמחים על האפשרות להוריד את המחיר הקמעונאי באופן שיאפשר להיטיב עם הצרכן הישראלי".