חסד מופלא
התערוכה הקבוצתית "רק המופלא הוא יפה" במרכז אדמונד דה רוטשילד בתל-אביב נולדה מתוך קריאה משותפת של משתתפי התערוכה במניפסט הסוריאליסטי הראשון, שחוגג מאה לכתיבתו. הטקסט המכונן, שנכתב על ידי הסופר והמשורר הצרפתי אנדרה ברטון, סימן את תחילתה של מהפכה תרבותית ואמנותית שהפכה חלק מהקוד הגנטי של האמנות העכשווית. התערוכה נוצרה בימים של חוסר ודאות ושבר עמוק, והעבודות בה מבקשות לגלות עולם פנימי שבו הבלתי אפשרי יכול להתקיים. העבודות נוצרו בשלל מדיומים וטכניקות, ונקודת המוצא היא אובדן שליטה ושחרור הרסן שמתאפשר בפעולה היצירתית. האמנים והאמניות לוקחים את הדבר המוכר והיומיומי ומבצעים בו התערבויות חומריות ודיגיטליות, שמשבשות את ייעודו המקורי, ומשרטטות את גבולותיו מחדש. עולם זה יכול לשמש כמפלט מהמציאות, אך סינתזה חדשה בין רעיונות סוריאליסטיים וסוגיות עכשוויות ומקומיות. עד 20 בדצמבר.
יציאה לחופשי
בגלריה שטרית & וולף בתל אביב מוצגת תערוכה של חריסטו מַַבְרֵב, אמן נודד יליד בולגריה שפועל היום בישראל. התערוכה מתמקדת בשלוש סדרות של עבודות, שמהוות מהלך אמנותי שחופף את התפתחותו של מברב כאדם וכאמן. הסדרה המוקדמת יותר, "גלמים", עוסקת בדימויים הנראים כהכלאה של מעיל, קתדרלה ושריון אבירים, ומסמלים מין גולם משוריין שתפקידו להגן על זחל בזמן הפיכתו לפרפר. הסדרה השנייה שונה בתכנים ובטכניקה, וכוללת הטבעה של דימויי צמחים ופרחים על לוחות קרטון באמצעות תרסיסי צבע. היא עוסקת באור וצל, ביש ובאין, ובדימויים שנוכחים בעצם היעדרם, בעקבות שהשאירו. הסדרה האחרונה עוסקת באור בטכניקה של יריעות שקופות וצבעוניות, מעין עורות קסומים, קלילים ואווריריים, הנישאים ומרחפים באוויר כפרפרים ששוחררו לחופשי. עד 5 בינואר.