מנה חמה לוהטת שוב: אחרי שנים ש"מנה חמה" נחשב לשם נרדף לטעם רע – פתאום זה טרנדי למלא מים חמים עד הקו, להוסיף לזה רוטב עתיר מונוסודיום גלוטמט, לערבב ולחכות כמה דקות עד שהכל מוכן. בעקבות הטרנדים ברשתות החברתיות ובעיקר בטיק טוק הפכו הראמנים ונודלס להכנה מהירה מקוריאה ללהיט ומי שמרוויחה מכך היא בעיקר היצרנית הישראלית הגדולה אסם.
בעקבות הביקושים הגדולים הוציאה אסם סדרת טעמי מק אנד צ'יז והחזירה למדפים נודלס בטעמים חריפים. במקביל החלו יבואנים זריזים למכור מנות חמות מאיטליה ותאילנד ויש עדיין צרכנים שקונים את להיטי הניינטיז: מנה חמה קוסקוס ופירה פרווה עם פטריות. אגב למרבה ההפתעה והתדמית הלא בריאה שלה (יש במוצרים האלה הרבה חומרי E למיניהם ורכיבים מוזרים כמו חלבונים צמחיים מפורקים) – היא לא מסומנת בשום סימון אדום.
קבוצת ד.ל שירותי מזון, מייבאת לארץ בין היתר את המותג נונג שין שנחשב למותג מספר 1 בעולם באינסטנט נודלס וסך הכל מייבאת 60 סוגים של אטריות להכנה מהירה מקוריאה, תאילנד, יפן, וייטנאם והודו שלא נמכרים ברשתות השיווק כי אין להם כשרות (למרות שלרוב אין בהם שילוב של בשר וחלב או בשר לא כשר).
המותג האהוב ביותר בנישה הזאת, לפי רשת הממתקים סוויט טיים, שמוכרת נודלס להכנה מהירה מיום היווסדה, הוא בולדאק הקוריאני, שיש לו עשרות טעמים, כשהחביב על ישראלים הוא הטעם הוורוד: סאמיאנג קרבונרה. הוא נקרא כך למרות שברכיבים שלו אין זכר לרכיבים כמו גבינת פקורינו ובייקון. הקטגוריה כל כך מעוררת עניין בקרב צרכנים צעירים, שיבואנים מתכננים להוסיף לקטגוריית ההכנה המהירה טעמי פירות ים, קארי, סאטה (חמאת בוטנים), פאד תאי וטוקבוקי.
בחלק מנקודות המכירה, בולדאק נמכר ב-25 שקל לתבשיל להכנה מהירה בקערה חד פעמית במשקל 105 גרם, לעומת כ-8-7 שקלים למנה חמה או נודלס של 75-55 גרם. הסיבה לכך, לפי אליה בן חמו מסוויט טיים היא הקושי לייבא מהמזרח כרגע, אבל ניתן להניח שסיבה נוספת היא הביקוש והאקזוטיות. המותג בולדאק למשל מיובא לארץ כבר כעשור, אבל רק בשנים האחרונות הוא הפך למגה להיט שיוצא מגבולות החנויות שמתמחות במוצרים מהמזרח.
ליאת קידר פייגין, מנכ"לית חטיבת המזון באסם נסטלה אמרה ל"ממון": הקטגוריה הזאת צומחת כבר שנים ובארבע השנים האחרונות היא צומחת בגידול דו ספרתי כמעט כל שנה, כי היא עונה לכל הטרנדים: היא פונה לקהל יעד שמאוד רוצה להתנסות בריגוש קולינרי. האוכל האסייתי הפך להיות טופ דיש במסעדות, הוא מככב בטיקטוק. זה מקבץ של טעמים שהדור הזה חפץ לטעום. המנות המובילות במסעדות הופכות למנת התנסות במנה חמה".
לצד אסם יש שני יבואנים ותיקים על המדף: ויליפוד ונטו והתווספו גם ויסוצקי, דיפלומט, שסטוביץ ונוטרה זן שהם היחידים שמוכרים מוצר שנקרא ראמן – מאטריות אורז ללא גלוטן.