ההוצאות בארנקים הדיגיטליים היוו בנובמבר 35.9% מסך ההוצאות של הציבור הישראלי בעסקאות פיזיות בבתי העסק. המשמעות: גוגל ואפל בדרך לשלוט בהוצאות בכרטיסי האשראי בארץ, באמצעות אפל פיי וגוגל פיי. הארנקים האלה עדיין לא נכנסו לשימוש נרחב בקניות אונליין.
יותר משליש מההוצאות בבתי העסק נעשות כבר באמצעות קירוב הטלפון או השעון החכם למסופון התשלום, במקום שימוש בכרטיס הפלסטיק. לפי נתוני חברת שבא, המפתחת ומנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי האשראי, היקף כלל ההוצאות בעסקאות פיזיות באשראי בתוך ישראל עמד בנובמבר על 18.145 מיליארד שקל.
במזון המהפך כבר התחולל: 50.8% מההוצאות הפיזיות בחודש נובמבר על מזון נעשו בתשלום כזה, 3.308 מיליארד שקל, רובן ברשתות המזון: 1.494 מיליארד שקל; במסעדות, בתי קפה ובתי מזון מהיר הוצאנו 1.192 מיליארד שקל; במכולות ובפיצוציות 438.294 מיליון שקל; ובמעדניות, קצביות ומאפיות 184.108 מיליון שקל.
באונליין, לעומת זאת, אין כמעט הוצאות בשימוש בארנקים דיגיטליים, ולכן חלקו בכלל ההוצאות באשראי בישראל נמוך יותר. כלל ההוצאות באשראי באונליין ובחנויות עמד בנובמבר על 44.336 מיליארד שקל. כלומר, אם כוללים את אתרי המכר הישראליים – חלקן של ההוצאות בארנקים הדיגיטליים בנובמבר יורד ל-14.7%. יש לציין שרוב אתרי המכר בישראל עדיין לא מחוברים לארנקים הדיגיטליים.
שליטי הקניות באונליין הם ענפי ההלבשה וההנעלה והחשמל והאלקטרוניקה. בענפים אלה ניתן לראות שנתח השוק של הארנקים הדיגיטליים עדיין קטן, רק משום שאין להם גישה חופשית מאתרי המכר. בהלבשה והנעלה הארנקים הדיגיטליים מהווים 12.6% מסך ההוצאות, 818.261 מיליון שקל. ענף החשמל והאלקטרוניקה מהווה 7.4%, עם 479.661 מיליון שקל. לפי שבא, יש בכל מקרה צמיחה מואצת בהוצאות של הציבור בארנקים הדיגיטליים. בנובמבר הן הגיעו לשיא של 6.513 מיליארד שקל, וההוצאה היומית הגיעה באותו חודש ל-217.109 מיליון שקל.