התחרות על הקו הישיר לניו-יורק נפתחת. אחרי תקופה ארוכה שלחברת אל על היה מונופול על הקו לארצות-הברית בעקבות יציאתן של החברות הזרות, ואחרי שהמחירים טיפסו בעשרות אחוזים, הודיעה חברת ארקיע כי תשיק קו טיסות ישיר בין תל-אביב לניו-יורק. ארקיע למעשה חוברת למטה ההייטק הישראלי ותשתף פעולה עם עם חברת TechAir – שהוקמה לצורך הנושא ובשל הצורך של חברות הייטק בקו ישיר לניו-יורק לצורכי עבודה.
בהודעה שפירסמה ארקיע נכתב כי הטיסה הראשונה תצא מתל-אביב לניו-יורק (נמל JFK) ב-8 בפברואר (מוצ"ש) בשעה 23:00. מחירי הטיסות יחלו מ-1,199 דולר לכרטיס הלוך-חזור, כולל כבודה, שתי ארוחות מלאות ומשקאות. הטיסות יופעלו במטוס מסוג איירבוס 330-900 NEO של החברה הספרדית-פורטוגלית Iberojet.
כאמור, בשל המלחמה חברות התעופה האמריקאיות אינן טסות לישראל בשנה האחרונה, והחברה היחידה שמפעילה קווים לארה"ב היא אל על.
בדקנו כמה עולה כרטיס באל על בתאריכים שבהם יושק הקו החדש. ב-8 בפברואר לא מצאנו כרטיס לניו-יורק. ב-7 בפברואר מצאנו כרטיס ב-3,701 דולר במחלקת פרימיום. המשכנו לחפש ומצאנו כרטיס במחלקת תיירים ב-3 במארס במחיר של החל מ-1,654 דולר. בבדיקה מצאנו גם כמה מקומות בודדים במהלך פברואר במחלקת תיירים, בכיוון אחד לניו-יורק, במחיר של החל מ-519 דולר לכיוון.

זמינים לכולם

בחזרה לארקיע – החברה תפעיל שלוש טיסות שבועיות לארה"ב במסגרת שיתוף הפעולה עם מטה ההייטק. הכרטיסים זמינים לרכישה לכולם. "זהו יום היסטורי ומשמעותי עבור חברת ארקיע", אמר מנכ"ל החברה עוז ברלוביץ. "השקת קו הטיסות הישיר תל-אביב–ניו-יורק מהווה אבן דרך חשובה, המבטאת את מחויבותנו לציבור הישראלי ולמציאת פתרונות תעופה גם בזמנים מאתגרים".
שלשום הממשלה הייתה אמורה לדון ולהצביע על סבסוד פיצוי לנוסעים במקרה של ביטול טיסות לארה"ב ולקנדה, במסגרת מהלך של עידוד הרחבת היצע הטיסות לצפון אמריקה – מהלך שהיה מוביל גם לכניסת ישראייר לטיסות בקו לארה"ב, ואולי להוזיל עוד את המחירים הגבוהים. אך ברגע האחרון, בשל מאבקים פוליטיים, הנושא ירד מסדר היום ונדחה למועד לא ידוע.
עינת גז, מנכ"לית פאפאיה שהייתה מיוזמי הקמת חברת TechAir, אמרה אתמול כי "החוסן הישראלי בנוי, בין היתר, על הכלכלה וניסינו למצוא פתרון שייתן לנו אפשרות להמשיך להפעיל את החברות בצורה שתאפשר המשך צמיחה".
למעשה אין כאן שינוי גדול ממה שכבר יצא לדרך על ידי מטה ההייטק, שהעלה כבר לפני מספר חודשים טופס רישום ראשוני לכל מסלולי הטיסות לחודשים ינואר-מארס כשהכוונה הייתה להוציא שלוש טיסות בשבוע מינואר עד אמצע מארס.
מחירי הכרטיסים (הלוך-חזור) למחלקת תיירים אמורים היו להיות 1,350 דולר, 2,600 דולר לפרימיום ו-5,400 דולר לכרטיס למחלקת עסקים. כעת כאמור מצטרפת ארקיע למהלך, ותאפשר למכור את הכרטיסים הפנויים לציבור במחיר נמוך מעט יותר.

אל על: "מברכת"

מאל על נמסר: "חברת אל על מברכת על הגדלת היצע המושבים והרחבת הפעילות בקו לארה"ב ומקווה כי הדבר יסייע במענה לביקושים של הצרכן הישראלי".