שתף קטע נבחר

טום פורד אמר 'לא' למלאניה

מעצב העל האמריקאי טום פורד הצהיר שהבגדים שלו יקרים מדי למי שאמורה להיות הגברת הראשונה של ארה"ב וסרב להלביש את מלאניה לכבוד טקס ההשבעה. הוא הצליח בסירובו לעורר את זעמו של בעל בית מלון בלאס וגאס שפתח בחרם.

באופן מסורתי, ודי ארכאי, נשות הנשיאים בבית הלבן ידועות ונבחנות במידה רבה על פי ההצהרות האופנתיות שלהן. כשהן בוחרות אאוטפיט זה לא עניין של טעם, זהו צו אפנתי של ממש ובמסורת האמריקאית יש לבחירות הלבוש של הגברת הראשונה משמעות ומקום בהיסטוריה.

 

בראיון שהעניקה בשבועות האחרונים הגברת היוצאת מישל אובמה למגזין 'ווג', התייחסה לבחירות האפנתיות שלה כגברת ראשונה. ״מה שחשוב זה האם נח לי. האם ארגיש נח במה שאני לובשת. זה קודם כל,״ הסבירה. ״התגובה הראשונה שלי לבגד היא לא ׳מי עיצב אותו?׳ אלא ׳אני אמדוד ואראה׳, ואז: ׳וואו, זה חמוד! וואו. בואו ננסה את זה עם חגורה. אני מרגישה בזה מעולה׳. יש בהחלט מעצבים שאני אוהבת במיוחד שהם גם אנשים שאני נהנית לעבוד מולם, האישיות שלהם משמעותית לי. אני שואלת את עצמי אם הם בני אדם טובים? האם הם מתנהגים בכבוד לצוות שלהן? האם הם צעירים ואני יכולה לעזור להם בדרך למעלה? אבל בסופו של דבר הכי חשוב: האם הבגד חמוד?״.

 

לא בטוח שזו תהיה גם האג'נדה האפנתית של הגברת הראשונה מלאניה טראמפ. ימים ספורים לפני שהיא עוזבת את תפקיד הגברת הראשונה, חגגה מישל אובמה יום הולדת 53, ובעלה, הנשיא היוצא, שלח לה ציוץ: “יום הולדת שמח לנערה מדרום שיקאגו שלקחה תפקיד שהיא לא ביקשה והפכה אותו לשלה”.

מלאניה טראמפ, שתחליף את את הגברות הראשונות הפופולאריות בהיסטוריה, לא ביקשה את התפקיד הזה, ובניגוד למישל לא נראה שהיא מתכוונת להפוך אותו לשלה. מלאניה לא נראתה לצד בעלה מאז ליל הבחירות, ודי ברור כי היא לא מתכוונת להיראות איתו או בציבור בכלל מעבר להתחייבויות הטקסיות הרגילות.

 

 

על המראה המרשים שלה אין עוררין. הבחירות האפנתיות שלה עד כה זכו לתשבוחות. את שמלת כלולותיה הזמינה מלניה טראמפ מקו התפירה העילית של בית כריסטיאן דיור. ביום הנישואים שלה בינואר 2005, הוערך מחיר השמלה ב-125 אלף דולרים. רק בעיטורי הרקמה של שמלת הסאטן הושקעו יותר מ-500 שעות עבודה.

 

מאז נראה שהבחירות האפנתיות של מלאניה מאוד מוקפדות, יוקרתיות ומאופקות. נראה היה שבכל מה שקשור באופנה הראשונה, רבים מהמעצבים האמריקאים יציעו את עצמם, בתקווה שבהשבעה הגדולה ובאירועים אליהם תגיע כאישה ראשונה, תלבש את יצירותיהם.

 

אבל זה לא בדיוק מה שקרה. מיד אחרי שטראמפ זכה בבחירות, הודיעו כמה מעצבים בכירים, בהם מארק ג’ייקובס וטום פורד, כי הם לעולם לא ילבישו את מלאניה. פורד, תומך פומבי של קלינטון בבחירות האחרונות, הצהיר כי לא הסכים להלביש את טראמפ מפני שלדעתו,הבגדים שלו פשוט יקרים מדי למה שאמורה לשדר אישה ראשונה בארה"ב. נודע שגם לפני כמה שנים סרב להלביש את טראמפ בטענה שהיא לא מייצגת את המסר שהוא רוצה להעביר.

 

 

פורד ספג ביקורת על ההתנגדות שלו להלביש את מלאניה ואמש הכריז מלון N'WYN' בלאס וגאס שכאות מחאה וזעם על הדברים של פורד הוא מורה של מוצריו של המעצב האמריקאי המצליח, ממשקפי השמש ועד הבגדים, יוצאו לאלתר מכל החנויות ומרכזי הקניות בשטח המלון.

טראמפ עצמו הגיב לדברים ואמר בראיון שבעלי המלון דיבר איתו והודיע לו שזרק את כל המוצרים של פורד כתגובה להתנהגות החמורה שלו.

 

פורד טרם מסר את תגובתו, אבל מלאניה כבר בדרך לוושינגטון והשמלה כבר מוכנה. אתר האופנה Women’s Wear Daily טען כי ראלף לורן, גם הוא תומך של הילארי בבחירות, יהיה זה שיעצב את שמלת ההשבעה שלה.

 

אחרי ההשבעה ביום שישי מתכוונת מלאניה להישאר בבית הלבן יומיים בלבד לפני שתחזור לניו יורק כדי להיות עם בנה בן ה-11, בארון, שהולך לבית ספר בעיר.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הזוג הראשון.
צילום: רויטרס
מומלצים