שתף קטע נבחר

לקחת את האושר בידיים

אלון אולמן כמעט מת במהלך טיסה. הוא ניצל בנס ועבר ניתוח לכריתת ריאה. מההתנסות הזו הוא צמח להיות מנטור כמעט מיתולוגי בישראל. עכשיו מגיע אולמן להעביר סדנאות בניו יורק ולשכנע את כולנו שגם אנחנו יכולים להיות נשיא ארה”ב. טוב, כמעט נשיא

"אני חייבת ללכת להרצאה של אלון אולמן, המנטור שמגיע מישראל", סיפרה חברה שטענה שהיא חייבת מישהו שיתן לה הכוונה שתעזור לה לפתח עסק משלה. "במשרד שלנו מארגנים לכל העובדים כרטיסים למאסטר הישראלי הזה להצלחה", סיפר אחד העובדים במשרד נדל"ן. הם לא היו היחידים. רבים בארה"ב שמעו על בואו של אלון אולמן, מי שעומד מאחורי "קוד המנצח”, שסחף רבים כל כך בישראל, ורצו גם הם לשמוע ממנו איך הם יכולים לעשות שינוי בחיים. איך הם יכולים להצליח בעבודה, לשפר את הזוגיות, להגשים חלומות ולהרגיש שהם לא רק בחיים אלה הם גם ממש חיים אותם. "כל אחד אומר לי 'תקשיב זה בול בזמן'", מספר אולמן בראיון מיוחד ל’ידיעות אמריקה’. "אנשים תמיד בצומת".

 

בעשר השנים האחרונות מוביל אולמן שיטה שפיתח בעצמו מול למעלה מ-150 אלף ישראלים וקרוב ל-250 ארגונים שרוצים כולם להגדרת אולמן "לממש את היעדים והיכולות שלהם בעוצמה ובמהירות”.אולמן שמח ונרגש להגיע גם לישראלים בארה"ב. "אני יודע שעדיין לא מכירים אותי כמו בארץ, ואני מקווה שזו תהיה רק ההתחלה. בשלב זה", הוא מוסיף, "מה שמניע אותי זו תחושת השליחות".

 

כשקיבלתי תגובות נלהבות מלקוחות מרוצים שביקשו לשמור את שמם במערכת, גיליתי הרבה שמות מוכרים שעברו בסדנאות ובתכניות שמפעיל אולמן. זמרת ישראלית מוכרת שהפכה את הפרסום שלה גם להצלחה כלכלית, עורכת דין שהצליחה, לטענתה, בזכות הקוד לשלב את התפתחות הקריירה התובענית עם חיזוק הקשר עם הבעל ועם הילדים, או בחור עם עודף משקל וחוב של מאות אלפי שקלים שמספר איך בזכות המפגש עם אלון השיל 20 ק"ל, סיים בהצלחה את 'איש הברזל', פתח עסק והחזיר את החוב במלואו.

 

אולמן, יוצר המודל “פריצת גבולות ו”קוד המנצח” להצלחה מעשית, מנחיל את ההכרה וההשראה שהכול אפשרי ותלוי בנו ומציע ידע, סביבה וכלים חדשים להשגת תוצאות יוצאות דופן בחיים ובעסקים. "בין אם אנשים יודעים או לא, מאריסטו ועד הרמב"ם, אנשים רוצים לחיות טוב. הם קוראים לזה 'להיות מאושרים', אבל לא יודעים בהכרח מה זה. מרבית האנשים שמגיעים אלי מנהלים קריירה, לעיתים משפחה ואתה שואל את עצמך 'יכול להיות שכל זה הם החיים?’ ואין לך זמן לחשוב. מה שכן, יש לנו קול גדול וקולות קטנים והקול הגדול אומר אני רוצה יותר, אבל הם לא יודעים מה, להרגיש יותר טוב, להרגיש השגיות, להשיג הגשמה. השגיות", הוא מדגיש, "אפשר ללמד. הגשמה זה משהו אחר".

 

"אנשים תמיד בצומת". אולמן. צילום: טלי שיאצו  ()
"אנשים תמיד בצומת". אולמן. צילום: טלי שיאצו

 

דרך שני הצירים הללו, כנראה, הגיע אל המקום שבו הוא היום. אולמן בן 52 נשוי באושר לאותה אישה, כפי שהוא מקפיד לציין מספר פעמים, ואב לשלושה ילדים. בעשר השנים האחרונות הוא מעביר את המתודולגיה שעיצב אבל עד אז, הוא שירת 24 שנים בצה"ל.

"גדלתי בקריית מוצקין", הוא מספר, "ילדות רגילה, מהולה כמו אצל כל אחד בסיפורים מורכבים יותר ולפחות באופן כללי וכלפי חוץ הכל היה בסדר. התגייסתי לקורס חובלים מובחר. בתור מי שהגיע מדור של נגני גיטרות ומעשני סיגריות, לא תיכננתי להישאר בקבע, אבל אחרי גיבוש חובלים הייתי טוב כסרן ואחרי 5 שנים המציאו את תכנית אופק לעידוד קצינים להישאר, שלחו אותי לאנגליה ללמוד, סיימתי בהצטיינות תואר בכלכלה, אחריו גם תואר שני במנהל עסקים בהצטיינות והייתי קצין מאוד מצליח. אחרי שחזרתי מאנגליהעשיתי תפקיד מדהים של מפקד ספינות טילים בחיל הים, זה תפקיד בכיר מאוד. פיקדתי על ספינות טילים ובגיל די צעיר ביקשתי וקיבלתי תפקיד להיות מדריך ראשי של קורס חובלים. היה ברור לי שאם אני שם, אני שואף להגיע במסלול למספר אחד".

 

וכך, עוד בטרם הגיע לגיל 30, היה אולמן על המסלול הבטוח להצלחה. "הכל נראה מאוד ברור. חודש לפני יום הולדת 30, חשתי כאבים בחופשה משפחתית בטורקיה. הרופא המקומי חשב שמדובר בבעיה בכליות והאיץ בי להתאשפז. לא רציתי להתאפז בטורקיה ונסענו חזרה לישראל. בטיסה, באוויר, הפסקתי לנשום. הייתי אדם בריא, מתפקד, לפחות כך היה נראה לי, ופתאום אני יושב במטוס, בא לנשום ואין לי אוויר. אני מסתכל על אשתי ומבין שאם אפילו אנסה להסביר לה מה קורה לי, אני אמות, ברגע האחרון אני תופס פיזית את הדיילת ביד והיא מורידה לי מסכת חמצן".

 

כך גילה כמה שעות מאוחר יותר שקרסה לו ריאה. "הרופאים ברמב"ם קראו לי נס רפואי. במצב כזה אסור לעלות על טיסה. זה קורה לאחד מתוך 33 אלף גברים. חודש אחרי ניתוח והתאוששות, כשאני חוזר לבית החולים להוציא את התפרים, הרופא מודיע לי שיש הסתברות של 30% שזה יחזור ב-5 שנים הקרובות. פתאום אני מבין שבמצב כזה אסור לי להפליג. 4 וחצי שנים אחר כך, זה קרה לי שוב".

 

אולמן קורה למה שקרה באותם ימים "כאפה קיומית". "במבט לאחור", הוא מסביר, "זה איתות שיש לי תפקיד בחיים ויש לי ייעוד וזה לא זה. היקום,אלוהים או איך שאנחנו רוצים לקרוא לזה, נותן כאפה וכל מה שמגיע, לא מגיע אלינו סתם. אתגרים יכולים, כמו במסלול מכשולים, לגרום לנו לזחול מתחת, או לטפס מעל. אני אז לא ידעתי מזה".

כמי שטרם חש באותה כאפה קיומית, הוא מנסה להיאחז בסיכוי להמשיך ולדבוק במסלול האינטנסיבי שבחר, מתעקש להיכנס לניתוח לכריתת שליש מהריאה, ומבין לראשונה אי שם בקומה השמינית בבית החולים שהחיים לא יוכלו לשוב למסלולם."אני יושב, מת מפחד, לא יודע מה אני יכול לעשות עכשיו".

 

זמן קצר אחר כך, כשהוא כבר סגן אלוף, הוא מחליט להציב לעצמו מטרה מאוד מאתגרת לאדם במצבו, ריצת מרתון. "עשיתי את המרתון הראשון והתחלתי להשתתף בתריאטלונים. אחרי ששמעתי על איירון מן זה כבר נראה לי הזוי. זה היה ממש מעבר למה שחשבתי שאפשר". ובכל זאת, 7 חודשים אחר כך, הוא על קו הזינוק של תחרות 'איירון מן' באריזונה.

"אותה תחרות הובילה לדרמה שלמה”, הוא אומר, “שהתמלאה בתובנות לחיים. ברור שהמאבק להביא את עצמך לרמה הזו מוביל לשורה שלמה של דברים. בתוך התחרות גם נדרשת מיומנות לניהול אירוע, עלייך להנהיג את המסע הזה לעצמך בצורה מדוקדקת. באותו יום ב-7:15 בערב אני חוצה את קו הסיום עם דגל ישראל, 12:20 שעות והיום", הוא מכריז, "אני יודע כמה זה היה דרמטי בחיים שלי. מה שהבנתי אז עוד לא במילים. הייתי מוצף באושר וקיבלתי החלטה מודעת שככה אני רוצה לחיות כל יום. למצוא את הדרך המעשית להגיע. לא הבנתי איך. שאלתי את עצמי האם ככה אפשר לעשות כסף? אהבה? תרומה לעולם? בעוצמה הזו? כי הבנתי שאם זה מה שעשיתי 7 חודשים במקביל לחיים מלאים, כשאני נשוי, 3 ילדים, בניתי בית, כיהנתי כיו"ר ארגון התנדבות, הייתי בצבא, ואם זה מה שעשיתי בחודשים ספורים, זה ברור שזה לא רק אני אלא כולם. זה לא שאין לנו גבולות", הוא מרגיע את מי מאיתנו שהתמלא עכשיו ברגשות אשמה. "אני לא יכול לרוץ לארה"ב או ללכת לירח. יש דברים בלתי אפשריים, העניין הוא שאנשים לא מגרדים אפילו את ההבנה והמימוש של הגבולות שלנו. הנה", הוא צובע עם דוגמא רלוונטית, "טראמפ נהיה נשיא! אם חושבים שזה פוקס, לא מבין את תורת ההצלחה. הצלחה זה לא פוקס".

 

 

וכך, מחליט אולמן לפצח ולפתח את הדרכים לסיפוק והצלחה. "מאותו יום אני מקבל החלטה להקדיש את החיים שלי לחקור, למפות די אן איי של הצלחה מעשית. מה עושה את ההבדל בין מנצחים לבין כל השאר? יש אנשים שתמיד יאשימו, יתלוננו, יקרסו, ויש את אלו שלא משנה איזה קושי תנחית עליהם, הם יעשו ממנו הכי טוב, אז למה זה"?

כך הוא מצהיר, התחיל המסע של החיים החדשים שלו. "הודעתי לצבא שאני משתחרר, התחלתי לקרוא ספרים, מחקרים, כל מה שיכולתי לשים את היד עליו שקשור בהצלחה, מיהדות, קבלה, מזרח רחוק, מחקרים שעשו ברוסיה על מהות ותפקיד האדם. הבנתי שבכל דור ודור יש 2% מהאוכלוסיה שמעניין אותם לצלול ולחקור מה זה אושר, הצלחה, לכן בכל פעם זה תחת שם אחר. כך הבנתי פתאום איך הרמב"ם ואריסטו אומרים אותו דבר. כאילו אחד העתיק מהשני, בתרבות אחרת, במילים אחרות, מסר זהה. התחלתי גם למפות אנשים ללמוד מהם, סדנאות מסביב לעולם, מהי הצלחה, איך עושים כסף?"

 

עם התובנות שאסף וגיבש פיתח מודל להשגת תוצאות יוצאות דופן בחיים ובעסקים."התחלתי להרצות בישראל בחברות וארגונים, ותוך מספר שנים זה תפס. היה לי חלום לפתח מתדולוגיה. אני מגיע מעשייה, אני אדם פרקטי. מאוחר יותר התחברתי לרגש, אבל המודל היה לייצר רעיון פרקטי. להרכיב מודל הצלחה. כך יצרתי את קוד המנצח שזו שיטה לקבלת שליטה בחיים”.

בישראל הוא מנהל בהצלחה כמה מסלולים למימוש המתדולוגיה שפיתח. "’קוד המנצח’ גדל מתחתינו במהירות עצומה", כתב עליו העיתונאי רענן שקד במוסף-7 ימים. "אלון אולמן מוכרח להיות הגבר המרשים והכריזמטי ביותר שבו נתקלתי בשנים האחרונות, יכולתו להלהיב ולמגנט קהל מוכחת. האותנטיות והמיידיות שלו נוגעת בך ואנשים שמקשיבים לו במשך שעה וחצי נוטים לצאת עם יותר החלטות לשנה החדשה מכפי שקיבלו בכל השנים החדשות לפני".

 

 

ואכן, אולמן מדבר לאנשים דרך אירועי 'פריצת גבולות', כנסים בני 3 ימים של "קוד המנצח", "סדנת הכסף" להצלחה ותכנית מיוחדת שקרא לה "הנבחרת". "זו תוכנית עומק ייחודית, בת שנה, בה אנשים מציבים יעדי שיא של צמיחה בחיים. כל בן אדם יכול להיות בכושר מצוין, להיראות מעולה, להשיג, כל אחד יכול, אבל למה לא כל אחד מצליח? זה משהו שאנחנו עובדים עליו. כשלא טוב לך אתה גם לא טוב לעולם, יש את האני והזוגיות והקריירה והחברות. במסגרת הנבחרת, אנחנו יוצרים מנגנונים שמעוררים את המוטיבציה, התשוקה, זה גם מה שהמפגש הראשוני עושה, מפגש כמו זה שיערך בארה"ב. אני מתווה לאנשים את ההבנה שהצלחה זה לא פוקס", הוא מתעקש. "יש כלים, יש חוקים, אני מחזיר להם את התשוקה. אנשים חיים בלי תשוקה ובלי הכל. גופות הולכות לעבודה. כל הפעילות מתבססת על הנחות יסוד שהצלחה זה לא פוקס, אנשים רגילים יכולים לייצר תוצאות לא רגילות, אנחנו כותבים במודע או לא במודע את הסרט של החיים שלנו אל מול הנסיבות ואפשר בהחלט לקבל את השליטה על החיים שלנו".

 

הנבחרות השונות שאולמן והצוות הגדול שלו מנהלים הן רחבות וחלק מהחברים מגיעים ממקומות שונים בעולם ועובדים על עצמם בשלט רחוק. "המסר המרכזי הוא שלא כל אחד יכול להיות נשיא ארה”ב, אבל כל אחד יכול להיות פי יותר ויותר ממה שהוא עכשיו. כל אחד יכול להיות הורה טוב יותר, עם כושר גופני טוב יותר, טוב לב יותר, זה לא תיאוריה, זה מעשי. אצל מבוגרים, 90% מהאוכלוסיה נשארים אותו דבר! אותן תלונות, אותו סדר יום, רואים טלוויזיה, מחכים שזה יגמר, מקבלים חיים יקרים וכל הזמן מחכים למשהו. זו המטרה? אז למה חלק עושים מסלול גדילה וחלק לא? החסמים שלנו להיות מה שאנחנו רוצים, זה החוקים", הוא מדגיש. "רוב האנשים לא משיגים מה שהם רוצים כי הם לא מבינים את חוקי ההצלחה, או כי הם לא יודעים מה הם רוצים, אין להם כלים לעשות את זה בכלל. יש כלים להבין את זה"אלמנט נוסף שאולמן מתעכב עליו הוא הפחד. "אנחנו נשארים באיזורי הנוחות שלנו, אנחנו מפחדים. לזה מתווספים ההרגלים שאנחנו נאחזים בהם”.

 

בהרצאה מבטיח אולמן להסביר ולפרק את כל אלו לגורמים. מאין מגיעות התבניות של ההרגלים שמקדמים אותנו ואלו שלא מקדמים אותנו, איך ולמה אנחנו שולטים בזה, וינסה להוביל כל אחד מהמשתתפים קדימה. "מה שמניע אותי זה לעזור לאנשים להיות מה שהם יכולים להיות", הוא מסכם. "מניסיוני האישי ושל מאות אלפי האנשים שפגשתי, ככל שאדם פחות ממומש, הוא פחות טוב לעצמו ולסביבה וככל שאתה מתקדם הכל משתנה".

 

 

להזמנת כרטיסים:

26/3 בג׳יסיסי בטנפלי

27/3 בסימפוני ספייס במנהטן

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"מי שחושב שזה פוקס, לא מבין את תורת ההצלחה". אולמן
מומלצים